כך ייפגעו עשרות אלפי חרדים מהפסקת הטעינה אצל הנהג

עתירה לבג"ץ נגד 'רפורמת הרב-קו' שתחל ביום חמישי בירושלים: לא תאפשר לקנות כרטיס נסיעה בודד או לרכוש כרטיסי רב-קו אצל הנהגים • ארגון '15 דקות' בנייר עמדה נגד הרפורמה: משרד התחבורה לא נערך כראוי מבחינת עמדות ואפשרויות תשלום - הנוסעים באוטובוסים יסבלו
שייע קליין
י"ט אדר התשע"ח / 05.03.2018 22:08

תושב חיפה הגיש היום (שני) עתירה לבג”ץ כנגד משרד התחבורה על הודעתו כי החל מיום חמישי לא תתאפשר עוד מכירה של כרטיס בודד על ידי נהגי אוטובוס לנוסעים בתחבורה הציבורית בירושלים.

העותר טוען כי החלטת משרד התחבורה אינה חוקית.

משרד התחבורה מתחיל ב-8 במרץ פיילוט בירושלים – שאם יצליח יורחב בהמשך לתל אביב, חיפה ובעתיד לרשויות נוספות – לפיו כדי שנהג יתרכז רק בנהיגה, נוסעים ירכשו כרטיסי נסיעה אך ורק במכונות אוטומטיות שינפיקו גם רב-קו אישי. כן לא יותר לנוסעים להטעין כרטיסי רב-קו אצל הנהג.

ארגון ’15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל’ מתנגד למהלך. בארגון טוענים כי מאות אלפי תושבי ירושלים ובפרט חרדים, מבוגרים, ילדים ונוער ובעלי מוגבלויות ייפגעו מהרפורמה בשל הפסקת טעינת רב קו אצל הנהג.

לטענתם, משרד התחבורה לא נערך כראוי מבחינת עמדות ואפשרויות תשלום. “למשל, בבית וגן רק במכולת אחת תהיה אפשרות לטעון רב קו”.

בנייר עמדה שהפיץ הארגון נאמר עוד: “הציבור התבקש להחליף את כרטיסי הרב-קו לרב-קו עם צ’יפ, זאת ניתן לבצע אך ורק בעמדות להנפקת רב-קו ובמעמד המשתמש בלבד. כיום בירושלים 8 עמדות הנפקה בלבד, מה שמביא ליחס של עמדה למעל 100,000 תושבים.

“על פי פרסומי משרד התחבורה מספר המכונות למכירת כרטיסים במזומן עומד כיום על כ- 71. בנוסף, לא קיימות עמדות לרכישה במזומן בכל שכונה (לדוגמא: קריית יובל, עין כרם) ובחלק מהשכונות קיימות רק 2-3 עמדות”.

עוד נאמר בנייר העמדה: “המהלך נעשה ללא השלמת ההערכות הנדרשת וללא פרסום מספק שלא אפשר הערכות מתאימה של הציבור. קיים חשש אמיתי שנוסעי התחבורה הציבורית יגלו את השינוי רק כאשר ירצו לטעון את הכרטיס ובמצב כזה לא יוכלו לטעון את הרב-קו ולא יוכלו לשלם במזומן ותמנע מהם האפשרות להשתמש בתחבורה הציבורית”.

בארגון דורשים להשלים את ההערכות הנדרשת לפני יציאה למהלך כזה:

• הצבת מכונות להטענת רב-קו במזומן בכל רחבי העיר.

• כדי שהמהלך לא ייצר עיכובים אצל הנהג אנחנו דורשים עלייה מכל הדלתות בכל האוטובוסים העירוניים.

• הצבת מכונות למכירת כרטיסים בתוך האוטובוסים לפני החלת השינוי.

• פתיחת אפשרות להנפקת/חידוש/עדכון פרופיל כרטיסי רב-קו באמצעות האינטרנט.

• הצבת דיילים למשך מספר חודשים בתחנות ובאוטובוסים שיחלקו כרטיסי רב-קו אנונימיים ושינחו ויסייעו לתושבים לטעון כסף במכונות מכירת הכרטיסים.

• יש לנקוט בצעדים אלו טרם ביטול האפשרות לרכוש כרטיסים במזומן אצל הנהג ולא יפגעו אוכלוסיות חלשות וחמור מכך – לא יתאפשר להן להשתמש בתחבורה הציבורית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חופשי יומי
    06/03/2018 16:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חופשי יומי ניתן לתשלום במזומן בלבד, אין איך להטעין אותו בנסיעה ראשונה משכונה מרוחקת.

  2. גם בשכונת רוממה וכל שכונות הצפון אין שום עמדה. קטסטרופה תהיה פה.
    06/03/2018 16:44
    מאיר
  3. דחוף