טראמפ בפגישה עם נתניהו: ייתכן ואגיע לפתיחת השגרירות בירושלים

הנשיא וראש הממשלה נשאו הצהרות בפתח פגישתם בבית הלבן ודיברו על הקשר ההדוק בין המדינות • טראמפ: "אם הפלסטינים לא יגיעו לשולחן המו"מ, לא יהיה שלום" • נתניהו על העברת השגרירות: "הדבר הזה ייזכר על ידי עמנו לנצח" • גרינבלט צייץ לאחר הפגישה: היתה "רצינית וחשובה"
נתן פרל
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 20:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה התקבלו הערב (שני, שעון ישראל) בבית הלבן על ידי הנשיא דונלד טראמפ ורעייתו מלניה – ולאחר מכן נועדו השניים בבית הלבן.

בפתיחת הפגישה אמר הנשיא טראמפ: “נתניהו ואני חברים כבר הרבה זמן. היחסים בין ארה”ב וישראל נמצאים בנקודה הטובה ביותר אי פעם”.

טראמפ הוסיף: “העברת השגרירות לירושלים היא מהלך יפיפיה, זהו דבר טוב לעולם כולו ולא רק לישראל. היו הבטחות בעבר להכרה בירושלים והעברת השגרירות והדבר לא נעשה, אני עשיתי זאת. אנחנו מהדקים את יחסי הסחר ושיתוף הפעולה הצבאי. אדון וגברת נתניהו כבוד גדול שאתם מבקרים כאן”.

הנשיא נשאל האם יגיע לחנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים בחודש מאי הקרוב – וענה: “ייתכן שאגיע לחנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים. אמרו לי שזה יעלה מיליארד דולרים ובסוף עשינו את זה רק ב-250 אלף דולרים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה במלים חמות לנשיא טראמפ על ההכרה בירושלים: “אני מודה לך על העברת השגרירות לירושלים. אחרים דיברו – אתה עשית. לירושלמים יש זיכרון ארוך. אנחנו זוכרים את כורש שהכריז על ירושלים ואת נבוכדנצר בבבל. אנחנו זוכרים את בלפור שהצהיר על הקמת בית יהודי וזוכרים איך טראמפ הכיר בירושלים כבירה. הדבר הזה ייזכר על ידי עמנו לנצח ולכן אני רוצה להודות לך בשם כל עם ישראל”.

“אני מצפה לדיונים שלנו בכל האתגרים העומדים בפנינו. אני לא צריך לומר לך מה האתגרים. אפשר לסכם אותם במילה אחת: איראן. היא לא ויתרה על השאיפות הגרעיניות שלה. היא יוצרת בעיה בכל מקום ויש לעצור אותה. זה ההיגיון”, אמר נתניהו – והוסיף:” אנחנו רוצים גם לחתור לשלום עם שכנינו”.

הנשיא טראמפ התייחס גם לתהליך השלום: “מה יכול להיות טוב יותר מאשר לעשות שלום בין ישראל והפלסטינים? אנחנו עובדים קשה כדי לעשות זאת. יש כאן קשיים, אבל גם ירושלים היתה קושי והורדנו אותו מהשולחן. אנחנו נראה כיצד לקרב את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן”.

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג’ייסון גרינבלט, כתב לאחר הפגישה בין הנשיא לראש הממשלה כי היא היתה “רצינית וחשובה”.

“השניים חולקים חזון משותף לשלום ושגשוג במזרח התיכון”, כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות