בנט ושקד מנסים לפתור מוושינגטון את משבר הגיוס: יעקב ליצמן יוותר?

שר החינוך ושרת המשפטים פנו מארה"ב לראשי הקואליציה כדי למצוא פתרון ולסיים את המשבר • הפשרה: יאושר חוק הגיוס רק בקריאה טרומית • בנט: "מדינה לא יכולה להתנהל עם בחירות כל שנתיים"
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 19:13

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, שנמצאים בימים אלה בארצות הברית, לרגל ועידת השדולה היהודית אמריקנית-אייפא”ק, מנסים לסייע בפתרון משבר חוק הגיוס. כך דווח בחדשות עשר.

על פי הדיווח, בנט ושקד יצרו קשר עם המפלגות החרדיות, עם כולנו ועם ישראל ביתנו, במטרה להביא להצעת פשרה שתהיה מקובלת על כל הצדדים.

לפי דיווח בחדשות 2, הם שוחחו ביממה האחרונה עם השרים יעקב ליצמן, משה כחלון, אביגדור ליברמן אריה דרעי, וח”כ משה גפני בניסיון למצוא דרך לגשר על המשבר.

הצעת שרי הבית היהודי כוללת פשרה לפיה בש”ס ויהדות התורה יוותרו על חקיקת חוק יסוד, ויסתפקו בהעברת חוק הגיוס בקריאה טרומית – ולאחריו ייפתחו דיונים על הצעת החוק, בהשתתפות כל סיעות הקואליציה.

במקביל, יסירו החרדים את כל ההתנגדויות להעברת התקציב.

מקורבי בנט ושקד מעריכים, כי הצעת הפשרה שלהם תתקבל בסופו של דבר, בשל העובדה שהם אינם נתפסים כמי שפועלים עבור ראש הממשלה או הליכוד, אלא עבור טובתה של כל הקואליציה.

לפי דיווח בכאן, בעוד שאתמול סגן שר הבריאות יעקב ליצמן סירב בתוקף להתפשר בכל הנוגע לחוק הגיוס, הערב גם הוא כבר הביע נכונות לקבל את הפשרה ולהסתפק באישור של החוק בקריאה טרומית בלבד. זאת משום שליצמן הבין כי אם יעמוד על דרישתו הראשונית, המשבר יישאר ללא פתרון.

בריאיון ל”שש” עם עודד בן עמי בחדשות 2 – אמר בנט: “מדינה לא יכולה להתנהל עם בחירות כל שנתיים ולכן במהלך הלילה ננסה לפשר ולגשר”.

השר הוסיף: “אם ראש הממשלה רוצה לפתור את המשבר הוא צריך להושיב את כולם בחדר אחד וזה ייפתר תוך עשר דקות. אני לא יודע אם הולכים לבחירות. הכפתור נמצא אצל ראש הממשלה. זו תהיה שגיאה לקחת ממשלה לאומית טובה ולגרור אותה לבחירות, יש להימנע ממערכת יקרה מקוטבת ומזיקה”.

בנט קרא לכל צדדים להגיע לפשרה ואמר כי בחירות לא ישרתו את מדינת ישראל. “הסיפור הוא פשוט החרדים רוצים חוק יסוד לימוד תורה, האחרים לא רוצים כלום והפשרה היא באמצע. יש לחוקק חוק עם תיקונים שיאפשרו גיוס הדרגתי במתווה הנכון וכך נמנע בחירות מיותרות שיעלו מיליארדים ויגררו את ישראל לעוד קיטוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות