המחלוקת שקרעה את אלעד: סיעת ‘ישי’ הביסה המתנגדים

מועצת העיר אלעד אישרה הקצאה לעמותת 'מקדש מעט' ברוב של 6 חברים מול 0 מתנגדים • ברגע האחרון: ש"ס הביעה תמיכה, המתנגדים הבינו שהקרב אבוד בשל פסילת 3 חברים על ידי בית המשפט - ויצאו מהמליאה • צברי: "קומץ חצופים גרר את כל העיר לפסים לא ראויים"
חיים בוזגלו
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 18:56

דרמה של ממש הגיעה אמש (ראשון) בשעות הלילה המוקדמות לסיומה בעיר אלעד, כאשר לאחר מחלוקת פנימית רווית אמוציות, אישרה מליאת מועצת העיר החרדית פה אחד את הקצאת הקרקע לעמותת ‘מקדש מעט’, שאחד מראשיה הוא חבר מועצת העיר יובל גיאת, החבר במפלגת ‘ישי’ – מפלגתו של סגן ראש העיר, ברק צברי.

סיפורה של ההקצאה מתחיל במלחמה המתנהלת בתוככי העירייה, לאחר שבקואליציה העירונית סירבו לאשר את ההקצאה לעמותה – זאת בכדי, כך על פי טענת ראשי מפלגת ישי, “להתנקם” במפלגתו של צברי.

בעקבות התנגדות חברי מועצת העיר להקצאה, הגישה עמותת ‘מקדש מעט’ – שאחד מראשיה כאמור הוא חבר מועצת העיר החרדי, יובל גיאת – עתירה מנהלית, שדרשה לעצור את הקצאת הקרקעות בעיר.

בעתירה פורטו הנסיבות המבקשות לפסול את חברי מועצת העיר המתנגדים להקצאה, הואיל והם מוטים נגד סיעת ישי וחלקם אף הוקלטו כי הצבעתם לקתה בניגוד עניינים.

בעקבות העתירה פסל בית המשפט המחוזי-מרכז, באופן תקדימי, שלושה חברי מועצה מלהשתתף בדיון בוועדת הקצאות, וזאת מחמת חשש למראית עין של ניגוד עניינים: אבי דיין, אברהם שטרן ושי נתן.

וכך, בהתערבות בית המשפט הוחלט כי הדיון וההצבעה על ההקצאה שנפסלה יתקיימו מחדש במליאה, בתוך פרק זמו סביר.

בסופו של דבר, כאמור, אחרי דחיות חוזרות ונשנות, נערך אמש – קצת יותר מחודש לאחר מתן ההחלטה – במועצת העיר דיון והצבעה על ההקצאה המדוברת, כאשר לכל היה ברור כי ראש העיר שרוליק פרוש הפסיד במערכה.

מי שתמך אמש בהצבעה היו חברי סיעת ש”ס, למעט אבי דיין עליו נאסר להשתתף, מפלגת ישי של צברי שמספר שתיים שלה כאמור הינו אחד מראשי העמותה ולכן לא השתתף בהצבעה, כשאל התומכים הצטרף גם ראש העיר.

פסק דין, אלעד

לאחר שבקואליציה העירונית הבינו כי ההקצאה תאושר בשל תמיכת ש”ס, ובשל העובדה כי שלושה מבין חברי מועצת העיר מנועים מלהשתתף בהצבעה, החליטו החברים לצאת מהמליאה בעת ההצבעה, כאות מחאה – ובכך למעשה אושרה ההצעה ברוב של שישה חברי מועצה מול אפס מתנגדים.

לאחר אישור מועצת העיר – אמר צברי בתגובה לחרדים 10: “חבל שנאלצנו להגיע לפסים כאלו, אליהם גררו את כל העיר קומץ חצופים. יישר כח לש”ס ולכל אלו שסייעו באישור ההקצאה”.

בתוך כך, בעבר נחשף בחרדים 10 כי נגד המשנה לראש העיר שי נתן מהבית היהודי הוגשה תלונה למשטרה, בעקבות העתירה המנהלית שהוגשה לבית המשפט.

בעתירה המנהלית צוין שמו של המשנה לראש העיר שי נתן, כמי שהציע לחברו במועצת העיר יובל גיאת לפרוש מרשימתו של צברי, ולהתנהל כסיעה עצמאית  – ובתמורה: יום לאחר מכן תאושר ההקצאה.

בשיחה טלפונית שתומללה והובאה בעתירה, נשמע נתן כשהוא מציע את ההצעה: “אז תפרוש. שים מכתב לראש העיר שאתם מפרקים וכל אחד יהיה עצמאית, יום אחרי זה זה עובר לך, בסדר? איך אני? יום אחרי זה זה עובר לך”.

בעקבות הדברים המצוטטים בשמו, הגיש תושב העיר אברהם חזן תלונה בתחנת ממשטרת ראש העירן נגד שי נתן, זאת בטענה כי מדובר במקרה של שוחד בחירות והפרת אמונים.

ברק צברי, צוברי

הסגן, ברק צברי. צילום: באדיבות המצלם

שי נתן מסר אז בתגובה לחרדים 10: “ראשית אני לא מכיר שום תלונה במשטרה כנגדי. “לעצם הנושא לא יהיה שמח ממני שמשטרת ישראל תבדוק לעומק את ההקצאות והתרי הבניה אותם קידמו חברי סיעת יש״י בעירייה, תוך ניגוד אינטרסים חמור ורמיסת כל כללי המנהל התקין. מי שגר בבית מזכוכית מוטב לו שלא יזרוק אבנים”.

היום, לאחר אישור ההקצאה אמר נתן לחרדים 10: “אני שמח שהעמותה והשכנים הגיעו להבנות, כך שלא יפעל במקום אולם ולא תהיה הפרעה לשכנים. האמת והשלום אהבו”.

מלשכת ראש העיר לא הצלחנו לקבל תגובה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפס תרומה לעיר מהסיעה של ברק צוברי
    05/03/2018 21:15
    רפי האלעדי
  1. חוץ מלריב ולהרים קשיים על כל דבר טוב הוא לא תרם מאומה לפיתוח העיר או לרווחת תושביה במשך כל הקדנציה שלו.
    שילמד משהו או שניים מראש העיר פרוש וסגנו קריספל איך הם קידמו את העיר לטובת התושבים בארבע שנים אחרונות בזמן שצוברי רק צעק והפריע

  2. צברי הצליח
    06/03/2018 07:16
    דודי
  3. צברי הצליח להביס אותם נקווה שיביס אותם בבחירות