בג”ץ הכריח להשיב לפני פסח: למה אסור להכניס חמץ לתוך בתי חולים?

'הפורום החילוני', יחד עם חברות כנסת ממרץ והמחנה הציוני, הגישו עתירה לבג"ץ נגד איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח, לאחר שבשנה שעברה מאבטחים החרימו מזון המכיל חמץ • המדינה ביקשה ארכה, אבל בג"ץ קבע: עליה להשיב שבוע לפני החג
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 14:56

בעקבות עתירה שהגיש ‘הפורום החילוני’, יחד עם יושבות ראש השדולה החילונית, ח”כ תמר זנדברג וקסניה סבטלובה, וחברי הכנסת מוסי רז ומיכל רוזין – נגד איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח, קבע בית המשפט כי המדינה מחוייבת להחזיר תשובה לבגצ” עוד לפני חג הפסח הקרוב.

השבוע ביקשה המדינה הארכה במתן התשובה, אך בג”צ קבע כי עליה להשיב עד ה-25.3 – ט’ בניסן, שבוע לפני החג, במטרה להכריע בהקדם.

העתירה הוגשה השנה לבג”צ בעקבות אירועים שדווחו במספרי בתי חולים ברחבי הארץ במהלך חג הפסח האחרון, בהם פשפשו מאבטחים בחפציהם של מבקרים וחולים והוחרם מזון המכיל חמץ – במטרה למנוע את ההתנהלות הזו גם השנה.

את העתירה הגישו הפורום החילוני יחד עם מקימת השדולה החילונית בכנסת, במטרה לגרום להכנסת חמץ לבתי חולים בהם שוהים יהודים השומרים על הלכות החג.

לדברי, ח”כ תמר זנדברג, יו”ר השדולה החילונית בכנסת, “הטירוף הזה כאילו היינו במדינת הלכה שבה מאבטחים מפשפשים בחפציהם האישיים של מבקרים במוסדות ציבור במטרה למצוא אוכל שאינו כשר הוא בלתי נתפס בשנת 2018 במדינה דמוקרטית”.

רם פורמן, יו”ר הפורום החילוני טען: “במהלך השנים האחרונות קיבלנו מאות דיווחים של תושבים על חיטוט בתיקיהם לאיתור חמץ בבתי חולים בארץ. המצב חמור שבעתיים בעיקר בשל העובדה כי מדובר בחולים שנאלצים להתאשפז בבית חולים וכי אינם יכולים לבחור שלא להימצא בו. ההנחיה הזאת מהווה ניצול של מצוקתם של החולים”.

ח”כ קסניה סבטלובה, יו”ר משותפת בשדולה החילונית: “תפקידם של המאבטחים בשערי בית החולים הוא לשמור על הביטחון, לא לחדור לפרטיותם של המבקרים את יקיריהם, ולחפש חמץ בתיקיהם כאילו היו פושעים להם מה להסתיר. ישראל לא תהיה איראן, למרות שישנם אנשים שמבקשים להפוך אותה לכזאת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכנסת חפצים
    05/03/2018 15:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני לא דתי או חרדי, אבל!
    מדוע אי אפשר להכנס עם מברג או אולר לבית המשפט? למשרדי מע”מ ומס הכנסה?
    למה שם יש איסור, ובמקומות אחרים מבקשים לבטל איסור?
    זו החתרנות השמאלנית. הם זיהו נקודה רגישה במרקם החיים במדינה, ובעזרת בג”ץ הם ישברו את המוסכמות וירסקו את המדינה.
    אני לא רוצה להשאיר את המברג, אולר, סכין בחוץ, בכניסתי לבית המשפט, נקודה..

  2. הפיתרון להעביר את חוק המואזין
    05/03/2018 15:47
    ששון
  3. צריך להעביר את הכדור לחברי הכנסת הערבים