ח”כ משה גפני על משבר חוק הגיוס: “מעריך שבסוף לא יתקיימו בחירות”

המאמצים הליליים למציאת פתרון למשבר חוק הגיוס, בהם היה מעורב גם ראש הממשלה מארה"ב, לא הניבו עדיין פתרון - אבל גפני מסביר: "המשבר סביב חוק הגיוס לא נפתר כי כל אחד רוצה לצאת גיבור"
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 13:18

יו”ר ועדת הכספים משה גפני התבטא הבוקר (שני), בפתח ישיבת ועדת הכספים, על משבר חוק הגיוס והסיכוי לקיומן של בחירות בעקבותיו ואמר: “אני מעריך שבסוף לא יהיו בחירות”.

גפני הוסיף:  “המשבר סביב חוק הגיוס לא נפתר כי כל אחד רוצה לצאת גיבור”.

מנגד, שר הרווחה חיים כץ, שהופיע בוועדת הכספים לצורך הדיון על תקציב משרדו אמר, כי מאד יכול להיות שלא יהיה תקציב לשנת 2019.

​יו”ר ועדת הכספים הודיע במהלך הדיון לאגף התקציבים באוצר כי במידה ולא יוסיפו את תקציב ה”קמחא דפסחא” למשרד הרווחה, יכניס את התקציב הזה בתוך חוק תקציב המדינה, זאת במידה שהועדה תצביע על התקציב.

לעת עתה גפני ביטל את ההצבעות המתוכננות למחר – שלישי וליום רביעי, לקראת אישור תקציב 2019 לקריאה שנייה ושלישית.

הבוקר התראיין השר זאב אלקין, ממנהלי צוות ההיגוי של הליכוד לפיתרון המשבר, בגלי צה”ל –  וטען: “המשבר הוא אמיתי. יש לנו ממשלה של מחנה לאומי ואין שום סיבה להפיל אותה, או שאתה מדבר או שאתה פותר”.

אמש נפגש שר האוצר משה כחלון עם עמיתו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במטרה להציל את הקואליציה מפירוק. בתום פגישתם עדיין לא הושגו הסכמות.

במקביל לפגישה, ניהל ראש הממשלה בנימין נתניהו סבב שיחות מארה”ב עם מספר שרים וח”כים. בין השיחות הוא שוחח עם השר יריב לוין, ממנהלי  צוות ההיגוי לפתרון המשבר, ועם השר אביגדור ליברמן. קודם לכן נפגש גם ח”כ משה גפני עם ליברמן.

גם שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה אמש, בנאום שנשאה בפני השדולה היהודית-אמריקנית אייפא”ק, למשבר ואמרה: “משבר הגיוס הוא פייק קרייסס. יהיה זה חוסר אחריות ש’המשבר’ יוביל לבחירות ולהפלת ממשלת ימין. צריך לעבוד עם השותפות הקואליציוניות על נוסח פשרה שכולם יוכלו לחיות איתו”.

היא ציינה כי אין צורך אמיתי לאף מפלגה בבחירות כעת. “הממשלה הנוכחית טובה ועושה דברים חשובים בביטחון, בכלכלה, במשפט ובחינוך. אין כל סיבה לתת לשמאל את התענוג של הפלת ממשלת ימין. אף אחד לא יכול להתחייב שהשמאל לא יעלה לשלטון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות