מקלב תוקף: “למה הגיוס זו ‘סחיטה’ והצעות חוק הזויות הן לגיטימיות?”

על רקע משבר חוק הגיוס אומר הח"כ מדגל התורה: "פנינו מידי שבוע לראשי הקואליציה, אך הוועדה שהוקמה לא ייצרה אף לא נייר אחד. אנחנו לא מבקשים יותר ממה שבג"ץ פסל" • "אין לנו שום טענה כנגד שר האוצר. אנחנו רוצים את התקציב הזה. הוא טוב"
אריה ריבקינד
י"ז אדר התשע"ח / 04.03.2018 20:45

על רקע משבר חוק הגיוס שמאיים על שלמות הקואליציה, עושה הערב (ראשון) ח”כ אורי מקלב – מי שהיה ממובלי חוק הגיוס – סדר בסאגה, מפנה את החיצים אל עבר הליכוד, ומבהיר: “אין לנו שום טענה כנגד שר האוצר או סיעת כולנו”.

“פנינו מידי שבוע לראשי הקואליציה, אך הוועדה שהוקמה לא ייצרה אף לא נייר אחד”, אומר הח”כ מדגל התורה. “אנחנו לא מבקשים יותר ממה שבג”ץ פסל. אם ביבי ירצה בחירות – הוא יעשה את זה בלי קשר אלינו. אנחנו הגשנו הצעה, והליכוד מלבד לשלול את הצעה לא הביא אף פתרון אחר לדיון”.

לדבריו, “להגיד על דרישת חוק הגיוס ‘סחיטה’ – זו עלילה. מי שהיה מעורב ויודע שרכבת הצעות חוק אלו שהגשנו הגיעו לאחר תהליכים שנעשו במשך חודשים ארוכים ,וכעת הגיעו לבשלות ואף קיבלו את הסכמת היועצים המשפטיים הממלכתיים. לא היה שבוע שלא פנינו אליהם, אנחנו לא מבקשים יותר ממה שהבג”ץ פסל.

“אין לנו שום טענה כנגד שר האוצר או סיעת כולנו”, מבהיר מקלב. “הדרישה שלנו היא ממפלגת השלטון. אנחנו רוצים את התקציב הזה. הוא טוב וחשוב לעם ישראל. אין שום משמעות לתקציב בעיתוי הנוכחי ואנחנו מקווים שלא נצטרך להגיע למצב כזה בו נאלץ שלא לתמוך בו”.

מקלב הוסיף: “יש עשרות חוקים שנמצאים בוועדות השונות שאנחנו לא אוהבים, אך אנו מתיישרים עם החלטות הקואליציה. מדוע הדרישה שלנו הפכת לסחיטה? במה היא שונה מכל חוק אחר שעולה בקואליציה? מדוע כשאנו מביאים חוק – זו דרישה וסחיטה, והצעות חוק הזויות אחרות הן בקשות לגיטימיות?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות