הערכות: אם לא יימצא פתרון לחוק הגיוס – הבחירות יהיו ביוני

מאחורי הקלעים יש ניסיונות לפתור את משבר חוק הגיוס, אבל עד סופשבוע נדע: ישראל תלך לבחירות כבר ביוני 2018? • משה כחלון באולטימטום לנתניהו: "אם התקציב לא יעבור בזמן - נלך לבחירות" • ציפי חוטובלי: "אין משבר פוליטי שאי אפשר לפתור. ממליצה לשותפות בקואליציה להירגע"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התשע"ח / 03.03.2018 21:11

נציגי הסיעות החרדיות ייפגשו ביום ראשון עם השרים יריב לוין וזאב אלקין בניסיון לפתור את משבר חוק הגיוס. כך דווח ב’כאן’.

הפגישה תתקיים על רקע האולטימטום שהציב שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה ביום שישי: “או שהתקציב יעבור כפי שסוכם תוך שבועיים, או שנלך לבחירות”.

בימים האחרונים ביקשו הנציגים החרדים לדחות את אישור תקציב המדינה לשנת 2019 עד שחוק הגיוס, אותו הם מנסים לקדם – יעבור. אולם משה כחלון לא הסכים לדרישה הזו ודרש מנתניהו להעביר את התקציב במועד המתוכנן.

שר האוצר אף פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו בנושא: “תקציב 2019 למען חיילי צה”ל, למען הילדים, למען מערכת הבריאות, למען ניצולי השואה, למען הנכים, למען התעסוקה, למען הזוגות הצעירים, למען צמיחת המשק, למען כלכלה חזקה, למען המשך הירידה במחירי הדיור. על זה אלחם עד הסוף”.

פרשן חדשות 2, עמית סגל, דיווח הערב, כי ההערכות בקרב גורמים בכירים בקואליציה מדברות על כך שאם לא יקרה דבר לא צפוי – ישראל תלך לבחירות כבר בחודש יוני 2018.

“מאחורי הקלעים יש ניסיונות לפתור את המשבר ובאופן אבסורדי, דווקא הליכוד שאין לו מה להפסיד לפי הסקרים לא רוצה בהקדמת הבחירות. שאר השותפות גם לא רוצות, אבל כנראה שהן די נגררות”, דיווח סגל.

לדבריו, “ראש הממשלה נתניהו לא רוצה את זה, הוא יעשה מאמצים למנוע, אבל מבחינתו לפי ההערכות, אם נגזר בחירות מוטב שיהיו מוקדמות ככל שניתן”.

סגל הוסיף: “השר יריב לוין נשאר בארץ כדי לנסות לפתור את המשבר, אבל כשנתניהו יחזור מארה”ב זה יהיה זמן הכרעה. יכול להיות שעד סוף השבוע הבא, ישראל תמצא את עצמה במערכת בחירות שתתקיים בחודש יוני 2018”.‎

חברי הכנסת ציפי חוטובלי מהליכוד ורחל עזריה מכולנו התייחסו בתכנית ‘המטה המרכזי’ בערוץ עשר למשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס.

 חוטובלי התעקשה כי הליכוד לא חושש מבחירות, אם כי לא מעוניין בכך: “אנחנו רואים עלייה בתמיכה בנו בסקרים, אך כדאי ציבורית שהממשלה תמלא את ימיה. אין משבר פוליטי שאי אפשר לפתור באופן אמיתי. ממליצה לשותפות בקואליציה שמתנדנדות סביב אחוז החסימה ועלולות להיעלם לאחר הבחירות, להביא את המשבר לידי פתרון”.

עזריה טענה כי מטרתה של מפלגת ‘כולנו’ היא לקדם את הנושאים הכלכליים-חברתיים שלשמם נבחרה, וכי מפלגתה לא תקבל איומים מצד החרדים על כך שהתקציב לא יעבור.

“עבדנו על התקציב הרבה זמן והוא צריך לעבור בזמן. כל השותפות שילכו ויפתרו את ענייניהן. התקציב זה פרשת מים, והוא צריך לעבור עד סוף המושב”, אמרה.

שרת התרבות מירי רגב אמרה הערב: “אם תכפו עלינו בחירות אני אומרת לכם הערב – יש רק מפלגה אחת בקואליציה שאין לה כל סיבה לחשוש מבחירות. קוראים לה הליכוד. יש לנו ראש ממשלה מצוין ואני בטוחה שנצא מחוזקים מהמערכה שאנו נתונים בה”.

כפי שדווח בחרדים 10, מסקר שהזמינה מפלגת הליכוד ופורסם ביום שישי עולה כי לו היו הבחירות נערכות היום הייתה המפלגה מגיעה ל-‭36‬ מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות