תביעה ראשונה אחרי החוק הפולני: אתר ארגנטינאי נתבע בגלל תמונה

ארגון פולני הגיש תביעה בבית משפט בוורשה נגד אתר חדשות ארגנטינאי שפרסם כתבה על טבח יהודי העיירה ידוובנה בפולין ב-1941 - והשתמש בתמונת פרטיזנים פולנים שנאבקו בסובייטים, לאחר מלחמת העולם ה-2
נתן פרל
ט"ז אדר התשע"ח / 03.03.2018 19:46

יממה אחרי ש’חוק השואה הפולני’ נכנס לתוקף, כבר הוגשה תביעה ראשונה לבית המשפט בוורשה.

‘הליגה הפולנית נגד השמצה’ הגישה תביעה כנגד אתר החדשות הארגנטינאי  Pagina12 על שהציג תמונה של פרטיזנים פולנים שנלחמו בשלטון הקומוניסטי לאחר מלחמת העולם השנייה, לצד מאמר שעסק בטבח בו נרצחו מאות יהודים בעיירה ידוובנה בשנת 1941.

לפי התביעה, האתר הארגנטינאי מואשם ב”מניפולציה נגד האומה הפולנית ושמם הטוב של החיילים הפולנים”.

לטענת ‘הליגה הפולנית נגד השמצה’, מטרת הפרסום של האתר הייתה “לאשש את האנטישמיות של הפולנים בקרב הקוראים”. לפי התובעים, השימוש בתמונה מבטא “בורות ענקית בקשר להיסטוריה ולכן עליו להתנצל באופן רשמי בפני הפולנים”.

החוק הפולני  – שעורר זעם בישראל ובארה”ב – נכנס לתוקף ביום חמישי האחרון. הוא קובע כי האשמת פולנים בביצוע מעשי פשע נגד יהודים בזמן השואה או שימוש בביטוי “מחנות ההשמדה הפולניים” יגרור עונש מאסר של עד שלוש שנים.

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב על התביעה: “בעוד ישראל משפילה את עצמה במו״מ עם הפולנים על ‘החוק הפולני’, הוגשה היום התביעה הראשונה בפולין נגד עיתון שכתב על טבח היהודים בידוובינה. קורא שוב לרה”מ להחזיר את השגרירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין למה לפיד מתערב?
    03/03/2018 20:16
    חוח
  1. תן לארגנטינאים ולפולנים לריב. עדיין לא הוסמכת לייצג את מורשת השואה. אם “יד ושם” מתעלמים כרגע מסכסוך פולין – ישראל או לפחות מתנהלים בפרופיל נמוך אז אל לך לנסות לצבור הון פוליטי בקריאה חסרת אחריות להחזיר את השגריר.