האם יעקב ליצמן יפיל את הממשלה? “לא אתמוך בתקציב 2018”

יעקב ליצמן הודיע כי יתנגד לתקציב המדינה בשל אי העלאת חוק הגיוס • סגן השר שיגר מכתב לשאר חברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל בו הוא כותב כי לאור החלטת מועצגה"ת על חברי הכנסת לדאוג להעברת חוק הגיוס קודם אישור התקציב • הדד ליין להעברת התקציב: 31 בדצמבר 2018
קובי פינדרוס
י"ג אדר התשע"ח / 28.02.2018 12:13

האם סגן שר הבריאות יפיל את הממשלה? יעקב ליצמן הודיע היום [רביעי] כי יתנגד לתקציב המדינה בשל אי הגעה להסכמות בתוך הקואליציה ביחס לסוגיית ‘חוק הגיוס’.

במכתב שהעביר סגן השר לשאר חברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל כותב ליצמן: ״בישיבת מועצת גדולי התורה ביום חמישי ז׳ באדר נתבקשתם מרבותינו לעמוד על הדברים כדלהלן: א) להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור תקציב. ב) לעשות את כל הנדרש שלא יהיה שינוי ממה שהיה בנוהלי מתן הפטור לבנות דתיות. הנכם מתבקשים להודיע על פעילותכם בנושאים אלה״.

דוברו של ליצמן שיגר היום הודעה לפיה ״חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה״. לדבריו, לאור הוראת מועצת גדולי התורה, להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב, ״לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור״.

הודעתו של ליצמן מגיע אחרי הפרסום לפיו יו”ר הקואליציה אמסלם הבהיר כי חוק הגיוס לא יעלה היום להצבעה. הודעתו של אמסלם הגיעה בעקבות התנגדותם של חלק ממרכיבי הקואליציה שחששו כי העלאת חוק הגיוס ישנה את סדר היום לטובתו של יו”ר יש עתיד יאיר לפיד.

יצויין, כי תקציב המדינה לשנת 2019 לא חייב לעבור בשלוש קריאות לפני 31 בדצמבר 2018 ולכן מדובר באיום מוגבל.

כזכור, איים אתמול ח”כ משה גפני כי הוא ומפלגתו “יהדות התורה” לא יצביעו על “חוקים הזויים” של הקואליציה. מאוחר יותר אף ציין כי הוא שוקל לתמוך בחיוב בחוק לפיזור הכנסת שהגישה האופוזיציה.

שלשום נדמה היה שהמשבר בדרך לפתרון, בשל הבטחה מפורשת שניתנה לחרדים להצביע על החוק בהקדם – אך אתמול התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן להצעת החוק ובפוסט חריף שפרסם הבוקר בפייסבוק הבהיר: “נתמוך אך ורק בחקיקה שיגבש הצוות המקצועי שהוקם במשרד הביטחון”. הצוות המקצועי אינו כולל נציגים של המפלגות החרדיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות