ג’ראלד קושנר כבר לא בעניינים: איבד את הגישה למידע מסווג

חתנו של הנשיא טראמפ איבד את הגישה למידע המסווג כ'סודי ביותר' • ברקע ההחלטה: ביקורת על ראש הסגל קלי וטענה כי קושנר תומרן על ידי ממשלות זרות • המשמעות: טיפולו של קושנר בנושא הישראלי-פלסטיני יפגע
קובי פינדרוס
י"ג אדר התשע"ח / 28.02.2018 11:12

החתן כבר לא בעניינים: ג’ראד קושנר, חתנו ויועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, איבד את הגישה למידע המסווג “סודי ביותר”.

מניעת הסיווג מגיעה בעקבות החלטתו של ראש הסגל ג’ון קלי, שלפיה יועצים אשר עובדים במשך יותר משמונה חודשים עם סיווג ביטחוני זמני לא יוכלו להמשיך ולקבל גישה למידע המסווג ביותר.

המשמעות הישירה לכך היא כי קושנר לא יוכל מעתה להיחשף למסמכים סודיים כפי שהיה עד כה.

ברקע ההחלטה נמצאת ביקורת חריפה שספג ראש הסגל, לאחר שהתברר כי יועץ בכיר בבית הלבן, רוב פורטר, הכה שתיים מבנות זוגו, ולכן התעכב מתן סיווג ביטחוני קבוע עבורו. למרות זאת, ולמרות שה-FBI הודיע לבית הלבן על החשדות נגדו, הוא עבד עם אישור זמני והמשיך להיחשף למידע מסווג.

בוושינגטון פוסט נטען כי ההחלטה נבעה מיחסיו של קושנר עם גורמים מממשלה זרה: “ארבע מדינות ביניהם ישראל ניסו לתמרן את חתנו של הנשיא כשהם מנצלים את חוסר נסיונו במדיניות חוץ”, נכתב.

ההחלטה תשפיע גם על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים עליהם מונה קושנר על ידי הנשיא טראמפ.

בשבוע הבא יפגשו ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ וקושנר ינכח מן הסתם בפגישה. עם זאת, דיונים חשובים על איראן, ביטחון ונושאים רגישים נוספים יידונו בין הנשיא לראש הממשלה שלא באמצעות האיש המופקד על כך – ג’ראלד קושנר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות