הגרי”ג והגר”ח: המשמר בליל פורים – “ישיבה על קברו של הגראי”ל”

בישיבת ארחות תורה בבני ברק נערך מעמד סיום סדר זרעים שנלמד מידי יום, לעילוי נשמת הגראי"ל זצ"ל • "השנה חובה להתחזק במשמר ליל פורים לעילוי נשמתו ש'זהו ישיבה על קברו'"
יוסף גרינבוים
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 19:22

במוצ”ש נערך בישיבת ארחות תורה בבני ברק מעמד סיום סדר זרעים שנלמד מידי יום, במשך חודשיים וחצי, על ידי בני הישיבה לעילוי נשמת ועל פי צוואת מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל.

המעמד נערך בראשות ראשי ורבני הישיבה ובניו של  מרן זצ”ל – ראש ישיבות ארחות תורה, הגר”ש שטיינמן ובנו הגדול הגאון רבי משה שטיינמן.

את הסיום ערך ראש הישיבה הגר”י קלרמן, אשר מוסר שיעור בפרק היומי בישיבה. את הקדיש אמר הגר”מ שטיינמן – שאף נשא לאחר מכן דברים במעמד.

לאחר מכן פתח  הגר”י קלרמן את לימוד סדר מועד, ונשא דברים על גודל הזכות לסיים את סדר זרעים לעילוי נשמת מרן, ושנזכה לסיים כך את כל הש”ס.

ארחות תורה

אחריו נשא דברים ראש הישיבה הגרב”ד דיסקין – על גודל החיוב ללכת בדרכו של מרן ראש הישיבה זצ”ל, והקריא מכתב חיזוק שנשלח לבני הישיבה, לרגל המעמד, מהגר”ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר”ג אדלשטיין, על ‘משמר ליל פורים’, שתוקן על ידי הגראי”ל זצ”ל וכי השנה חובה להתחזק לעילוי נשמתו ש”זהו ישיבה על קברו”, על מה שטרח מידי שנה והגיע בעיצומו של המשמר לחזק את הישיבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות