בכירים ברבנות: קונסרבטיבים לקחו בשבי את ארגון צהר”

צהר יקבל את השליטה על מערך הכשרות של 'השגחה פרטית', ויבסס עליו את 'צהר פיקוח מזון' • בכירים ברבנות: "ארגון צהר התקרב בצעדי ענק לעבר התנועה הקונסרבטיבית וטוב שהציבור ידע שמאבק הכשרות הוא לא בין הרבנות לצהר, אלא בין הרבנות לתנועה הקונסרבטיבית"
יוסף גרינבוים
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 15:48

גורמים בכירים ברבנות הראשית מתחו היום (שלישי) ביקורת חריפה על גוף הכשרות החדש של ארגון רבני צהר, שהושק אתמול – לאחר שנחשף כי מדובר בגוף הכשרות של ארגון ‘השגחה פרטית’ שלמעשה עובר לבעלות ארגון צהר.

“ארגון רבני צהר התקרב בצעדי ענק לעבר תנועה הקונסרבטיבית וטוב שהציבור ידע שהמאבק על מערך הכשרות הוא לא בין הרבנות לצהר, אלא בין הרבנות לתנועה הקונסרבטיבית שלקחה בשבי את ארגון צהר”, צוטטו הבכירים בערוץ 7.

לטענת הגורמים הבכירים, “ארגון השגחה פרטית הינו ארגון שחלק מראשיו וחברי ההנהלה שלו הינם קונסרבטיבים מוצהרים וכמו כן הארגון ממומן באופן מסיבי בידי קרנות כמו קרן שוסטרמן וקרן לישטאג שממנות באופן רציף ארגונים קונסרבטיבים.

הבכירים הוסיפו: “חשוב גם לזכור כי בעבר ארגון השגחה פרטית כונה ארגון לקידום היהדות הפלורליסטית בישראל ושם זה הוסר משם הארגון לאחר שהובן כי הוא גרם נזק תדמיתי לכיסוי של הארגון כארגון כשרותי”.

לפי הדיווח בערוץ 7, ארגוני ‘צהר’ ו’השגחה פרטית’ קיימו ביניהם בחודשים האחרונים מו”מ בעידודם של גורמים בתעשיית המזון וההסעדה, אנשי ציבור וקרנות התומכים בפתיחת שוק הכשרות לתחרות.

במסגרת ההבנות שהושגו, יעברו לידי מערך הכשרות החדש ‘צהר פיקוח מזון’ הידע המקצועי, צוות המשגיחים ועשרות בתי העסק הנמצאים כיום תחת פיקוח של ‘השגחה פרטית’. לפי הדיווח, העברת השרביט בין הארגונים כבר החלה, ותושלם בימים הקרובים עם מעברם של עשרות המסעדות והמלונות שנמצאים כיום תחת פיקוח של ‘השגחה פרטית’ לידי מערך הכשרות החדש.

הרב אהרון ליבוביץ ומנכ”לית ‘השגחה פרטית’ אילה פלק ילוו את התהליך עד להשלמתו, אך בסופו לא ימשיכו אל המערך החדש של ‘צהר’.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול הכריז ארגון רבני צהר על הקמת מערך כשרות שיהווה אלטרנטיבה לכשרות של הרבנות הראשית.

עלויות ההתקשרות הצפויות במסגרת צהר יהיו: 700 שקל חודש לדוכן, 1,050 שקל למסעדה בשרית קטנה, 900 שקל למסעדה חלבית קטנה, 1,700 שקל למסעדה בשרית גדולה, 1,350 שקל למסעדה חלבית גדולה. כשרות מהדרין תהיה יקרה מעט יותר, ותעלה 900 שקל לדוכן, ו-2,860-1,100 שקל למסעדה בשרית גדולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות