איך הגיב ולדר כשנודע לו שהעתיק בטעות כריכת ספר של סופר אחר?

קוראיו של סופר רבי המכר חיים ולדר הופתעו לגלות: על הכריכה של הספר החדש מופיע תצלום זהה לזה שהופיע שנה קודם לכן על ספר של סופר חרדי אחר - אבי זוהר • חיים ולדר: "חש אי נעימות, להבא נבדוק ביתר עומק. זוהר הוא סופר אדיר" • זוהר: "מבחינתי מדובר בסוג של סגירת מעגל"
אליעזר היון
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 15:28

חיים ולדר, מגדולי הסופרים החרדיים בעשרות השנים האחרונות, פרסם בשבועות האחרונים את הכותר ה-50 שלו. אלא שמבלי משים התברר, כי כריכה זהה בדיוק מופיעה על כריכת ספרו של סופר חרדי אחר – אבי זוהר.

זוהר, שפרסם את ספרו ‘סופו של סיפור’ לפני כשנה, ביקש מהגרפיקאית שלו לעצב תמונה של נער המתבונן אל תוך מראה.

באופן מפתיע, תמונה זהה מופיעה על ספרו של רב המכר החדש של ולדר – אנשים מספרים על עצמם 9.

יצוין, כי התמונה אותה עיצבו הגרפיקאיות של שני הסופרים אינה שייכת לאיש אלא היא נרכשה ממאגר תמונות בתשלום על ידי כל אחד בנפרד מבלי לדעת על רעהו.

חרדים 10 שוחח עם ולדר שחש אי נעימות מהסיפור.

ולדר: “שוחחתי מיד עם הגרפיקאית שלי והיא חשה גם כן מבוכה, אם כי היא רכשה כמו כולם את התמונה במאגר תמונות בינלאומי וחוקי לחלוטין. אין ספק כי היא לא הבחינה בכך, אולם בפעם הבאה נבדוק ביתר עומק. לגופו של עניין, אני מכיר את אבי זוהר, אוכל לומר בכנות שהוא סופר אדיר, קראתי את ספרו ובעבר תכננתי אף להוציא אותו בהוצאתי ובעריכתי”.

הסופר אבי זוהר, קיבלת מחמאה מחיים ולדר.

“כסופר מוערך ומהגדולים שיש בספרות החרדית, אני לא מאמין שחיים ולדר העתיק את העטיפה של ‘סופו של סיפור’ ובוודאי יש הסבר הגיוני לדבר הזה.

2

“מבחינתי מדובר בסוג של סגירת מעגל, משום שלפני שנתיים כשרציתי להוציא את ספרי שלחתי לו כמה מהסיפורים כדי לשמוע את דעתו, הופתעתי וקצת התרגשתי כשהתקשר אלי והציע שאוציא את ספרי בעריכה שלו, משום שלדעתו לסיפורים יש אמירה חזקה.

“לצערי, ההתקשרות בינינו בסופו של דבר לא יצאה אל הפועל מסיבות שונות ובעיקר בגלל עיסוקיו הרבים.

“לאחר תקופה הוצאתי את סופו של סיפור בדרך אחרת ולא שכחתי את דבריו של ולדר שחיזקו אותי לעשות זאת, ועל כך בהחלט מגיעה לו הכרת תודה.

“הספר ברוך ה’ נמכר עד כה בכ-5,000 עותקים ובשלב זה התחלתי לעבוד על חלקו השני שאקווה כי יצא במהרה”.

1

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרגש לראות פרגון הדדי בשינוי מהסטנדרט בימים אלו...
    27/02/2018 18:51
    יהודה
  1. מרגש לראות פרגון הדדי בשינוי מהסטנדרט בימים אלו…