תביעת ענק: ילדי משפחת פוגל תובעים 400 מיליון שקל מהרוצחים והרשות

תמר פוגל ושני אחיה, שהוריהם ואחיהם נרצחו לפני 7 שנים בטבח הנורא בליל שבת באיתמר - תובעים את הרשות הפלשתינית ואש"ף כמי שעודדו את מבצעי הרצח ומממנים את המחבלים, בסכום חסר תקדים של 400 מיליון שקלים
חיים טוויל
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 14:16

שלושת בני משפחת פוגל, שהוריהם ואחיהם הי”ד נרצחו לפני שבע שנים בטבח מזעזע בישוב איתמר, תובעים בבית המשפט המחוזי בירושלים את הרשות הפלשתינית ואת ארגון אש”ף כמי שעודד את מבצעי הרצח ומי שמממן אותם בכלאם ומשלם להם משכורות.

לפי הדיווח הבוקר (שלישי) בידיעות אחרונות, הסכום אותו תובעים בני המשפחה מהרשות הפלשתינית עומד על 400 מיליון שקלים.

את תביעת הענק הגישה תמר פוגל, שהייתה רק בת 12 כאשר התרחש הטבח, נגד שני המחבלים שרצחו את בני משפחתה ו-5 פלסטינים שסייעו להם – חודש לפני שתחול על הפיגוע התיישנות.

בתביעה, בהיקף חסר תקדים בישראל, דורשת פוגל להפסיק את התשלום שמעבירה הרשות הפלסטינית לרוצחים.

אל התביעה של תמר הצטרפו שני אחיה הקטנים שניצלו באותו פיגוע ו-19 בני משפחה נוספים.

“הפסיקה קובעת כי על בתי־המשפט לבטא את קדושת ערך החיים, והיא הבחינה לשם כך בין הפיצוי הכספי שמבטא את ערך הנזק שנגרם לתובעים לעומת הפיצוי העונשי שתכליתו ביטוי לסלידת בית־המשפט ממעשי הנתבעים. בשנים האחרונות אף התחדדה פסיקה זו באופן ספציפי בנוגע למעשי טרור”, נכתב בנימוק העתירה.

“במקרה זה בוצע במנוחים, אהוד ורות, וילדיהם יואב, אלעד והדס, מעשה טבח, מהנוראים ביותר שידעה ישראל מאז היותה למדינה, מעשה רצח במלוא מובן המילה, מעשה נפשע שכל מילה על אודותיו רק עלולה לגמדו, ואין מקרה הולם יותר להטלת פיצויים עונשיים כבדים ביותר כמקרה זה”.

בני משפחת פוגל מצוטטים בעיתון ‘ידיעות אחרונות’: “עד לימים אלו המחבלים מקבלים משכורות מנופחות מהרשות הפלסטינית, דבר המנוגד לכל היגיון וצדק. בהגשת תביעה זו אנחנו מבקשים לשלוח מסר בשם כל מי שלב אדם לו”.

העיתון מצטט את אליחי בן־ישי, אחיה של רותי פוגל הי”ד, שאמר: “מבחינתנו התביעה מבקשת להעביר מסר, שכל אחת מן הידיים הארורות שביצעו את הטבח בבני משפחתנו האהובים לא תצא נקייה, ותשלם מחיר כבד”.

ב-11 במרס 2011 התרחש הטבח שזעזע מדינה שלמה ביישוב איתמר, בו נרצחו באכזריות חמישה מבני משפחת פוגל בדקירות סכין.

שני המחבלים, חכאם ואמג’ד עוואד, בני 18 ו-19, פרצו בליל שבת אל בית המשפחה ורצחו את ההורים ו-3 מילדיהם.

על כל אחד מהמחבלים נגזר עונש מאסר של כ-130 שנה.

בפיגוע נרצחו ההורים הרב אהוד (אודי) פוגל בן 37 ורות פוגל בת 35, יחד עם ילדיהם יואב בן ה-11, אלעד בן ה-4 והדס בת 4 חודשים בלבד הי”ד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות