שלושה ערבים ישראלים מאום אל פחם תכננו פיגוע בשטח הר הבית

השב"כ והמשטרה עצרו 3 תושבי אום אל פאחם, החשודים כי תכננו לבצע פיגוע ירי בשטח הר הבית - במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום במהלך יולי • הפיגוע נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק שהוביל למעצר חברי החוליה מבעוד מועד • שניים מחברי החוליה תומכים בארגון הטרור דאע"ש
חיים טוויל
י"א אדר התשע"ח / 26.02.2018 15:50

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו במהלך החודשים ינואר-פברואר 2018, שלושה אזרחים ערבים ישראלים, תושבי אום אל פחם, חלקם תומכי ארגון הטרור של המדינה האסלאמית – דאעש, אשר תכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית.

העצורים בפרשה:

מוחמד מסעוד מוחמד ג’בארין, בן 20, תושב אום אל פחם.

עמאד לוטפי מוחמד ג’בארין, בן 20, תושב אום אל פחם.

קטין (בזמן ביצוע העבירות), תושב אום אל פחם.

ממצאי החקירה בשב”כ העלו, כי מוחמד ג’אברין, עמאד ג’אברין והקטין, תכננו לבצע פיגוע ירי במסגד אל-אקצא במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום במהלך חודש יולי האחרון, בו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל.

הפיגוע נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק שאיפשר את מעצר חברי החוליה מבעוד מועד, ובטרם הצליחו להשיג נשק ולממש את כוונותיהם.

כמו כן עולה כי בין היתר העלו חלק מחברי החולייה רעיונות לביצוע פיגועים במקומות קדושים (בית כנסת/כנסיה), פגיעה בכוחות ביטחון/משטרה, ביצוע פיגוע דריסה וכן פיגוע במהלך חג המולד.

בחקירת החשודים שתכננו את הפיגוע עלה כי שניים מתוכם תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה הרצחנית של ארגון הטרור המדינה האסלאמית, וכי הפיגוע אמור היה להתבצע על רקע תמיכתם זו.

היום הוגשו כתבי אישום נגד חברי החוליה.

בשב”כ אומרים כי “שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים התומכים בארגון הטרור המדינה האסלאמית איום חמור, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ופועלים בחסות הארגון בשטחי מדינת ישראל .

“שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון הטרור המדינה האסלאמית בישראל, כמו גם ביצוע פעילות כלשהי הפוגעת בביטחון המדינה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין אמונה בערבים !!!
    26/02/2018 17:20
    סטודנט
  1. להעביר את אום אלפאחם לידי הרשות הפלשתינאית !!! כולם שם כמו ראד סלח !!!

  2. אין אמונה בערבים !!!
    26/02/2018 18:44
    סטודנט ישראלי
  3. להחזיר את אום אלפאחם לרשות הפלשתינאית !!! כולם שם כמו ראד סלח !!!