נקנס בעשרת אלפים שקלים: תושב ביתר עלית אסף אלמוגים לאקווריום הביתי

תושב העיר החרדית ביתר עילית אסף במפרץ אילת אלמוגים לאקווריום הביתי שלו - בניגוד לחוק • השופט ציין בגזר הדין את חומרת מעשיו והתנהלותו האטומה, כאשר סירב לתת מים מהאקווריום בביתו לטובת הובלה בטוחה של ערכי הטבע - לגן החיות התנכ"י
חיים טוויל
י"א אדר התשע"ח / 26.02.2018 13:03

בית משפט השלום באילת הרשיע באחרונה, בתום הליך משפטי, תושב מהעיר החרדית ביתר עלית, בשנות ה-40 לחייו, שפגע בערכי טבע מוגנים במפרץ אילת והחזיק בהם בניגוד לחוק.

על הנאשם נגזר קנס של 10,000 שקלים, בנוסף לחתימה על התחייבות כספית בסך 20,000 שקלים, שלא לעבור עבירה מהעבירות בהן הורשע וזאת לתקופה של 3 שנים.

האירוע התרחש בחודש אוגוסט 2014, בשטח חוף ‘תור ים’ באילת. הנאשם נצפה על ידי פקח רשות הטבע והגנים, כשהוא שולה אלמוגים מסוגים שונים – צדפה, נחשולי ים, אבובונים וסרטן נקאי מן הים לתוך דלי שברשותו,  בניגוד לחוק, ללא היתר, חרף שילוט שקיים באזור האוסר זאת, ואף הסברי פקח רשות הטבע והגנים שניתנו לו על האיסור, כחודש בערך לפני האירוע.

בעקבות כך הוצא גם צו חיפוש בביתו של הנאשם, שם נמצאו באקווריומים הביתיים שלו אלמוגים ושלדי אלמוגים נוספים.

בעקבות אירועים אלו הגישה רשות הטבע והגנים כתב אישום נגדו באשמת פגיעה בערכי טבע מוגנים, אחזקה שלהם ואף סחר בהם.

הנאשם בחר לנהל הליך משפטי שלם ולא נטל אחריו על מעשיו, אך נוכח הממצאים והעדויות החליט השופט להרשיע אותו באשמה של פגיעה ואחזקת ערכי טבע מוגנים בניגוד לחוק.

השופט ציין בגזר הדין את חומרת מעשיו של הנאשם, לרבות התנהלותו האטומה של הנאשם, עת סירב לתת מים מהאקווריום בביתו לטובת הובלה בבטחה של ערכי הטבע שנמצאו מביתו לגן החיות התנכ”י בירושלים, תוך שהוא מבין ויודע את הנזק שייגרם בעקבות כך לערכי הטבע המוגנים.

סירובו זה גרם לכך שהפקחים נאלצו לנסוע לגן החיות התנכ”י, כדי להביא מים מתאימים להובלת ערכי הטבע מבית הנאשם – וזאת במטרה להובילם בבטחה.

בגזר הדין ציין השופט כי שמורת הטבע בים הדרומי באילת הינה שמורה ייחודית בארץ ואף בעולם שמושכת אליה רבים, והרשויות – ובראשן רשות הטבע והגנים, פועלות כדי לשמור על ערכי הטבע המיוחדים שבה לטובת הציבור כולו.

השופט ציין עוד, כי לפגיעה בערכי הטבע המוגנים השלכות רחבות והרסניות, והנאשם לא רק החזיק בהם אלא גם פגע בהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות