פרשת המסרונים: השופטת והחוקר נחקרים • החוקר: התנהלות מקובלת

בשירות נציבות המדינה נפתחה הבוקר חקירתם של השופטת והחוקר מהרשות לניירות ערך, בעקבות חשיפת המסרונים שהחליפו ביניהם • פרקליטו של החוקר - שנחקר באזהרה: "התנהלותו הייתה עניינית ובמסגרת המקובלת"
חיים טוויל
י"א אדר התשע"ח / 26.02.2018 11:33

בנציבות המדינה החלה הבוקר (שני) חקירתם של השופטת רונית פוזננסקי-כץ והתובע מטעם רשות ניירות הערך, עורך הדין ערן שחם-שביט. התובע נחקר תחת אזהרה.

לפי דיווח בחדשות 2, כל המסרונים שהוחלפו בין השניים, ושחלקם נחשפו אמש בחדשות עשר, ייבדקו במהלך החקירה.

פרקליטו של שחם-שביט, עו”ד עודד סבוראי,  “מדובר במשפטן מקצועי, הגון וערכי, המבצע את עבודתו במסירות ובנאמנות מלאה”, מסר. “כל התנהלותו מול השופטת הייתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימת של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול השופטים במשפט עצמו”.

עו״ד עודד סבוראי המלווה את עו״ד ערן שחם-שביט, עדכן כי מרשו החליט אמש מיוזמתו לצאת לחופשה עד תום הבירור בעניינו.

“הוא משפטן מקצועי, הגון וערכי, המבצע את עבודתו במסירות ובנאמנות מלאה. כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כץ הייתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו”.

הוא הסביר את מעשיו וטען כי הוא “עדכן את השופטת, כי עמיתיו מיחידת להב 433 צפויים לבקש הארכת מעצר של שלושה ימים, אולם הוא – כנציג הרשות לניירות ערך – סבור שניתן להסתפק ביומיים”.

בתוך כך, מסתבר כי התובע היה מועמדה של נשיאת העליון חיות לתפקיד רשם בבית משפט השלום בוועדה האחרונה לבחירות שופטים – אך לא נתמך על ידי חברי הוועדה ולבסוף לא נבחר לתפקיד.

מפרסומי ההתכתבות בין השניים עולה, כי שחם-שביט עדכן את השופטת בדבר דרישות הרשות לניירות ערך במעמד הארכת המעצר ואף הנחה אותה כיצד להגיב באולם בית המשפט – מה שמהווה תיאום ביניהם לפני דיוני הארכות המעצר בתיק 4000.

תיק 4000

צילום מסך, באדיבות חדשות 10

עורך הדין מהרשות לני”ע כותב לשופטת: “סבבה, לפחות הבשורות הטובות שאור (אלוביץ’) ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת”.

השופטת השיבה: “אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת”.

עורך הדין ממשיך: “סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ’) נבקש מחר ימים ספורים… יבקשו 3 – את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים”.

השופטת משיבה: “אתה ממשיך לגלות לי הכל ואיאלץ להיראות ממש ממש מופתעת… אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות…”.

נציג הרשות לניירות ערך מסכם: “זה עלה לי בדם… כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות