ארדן: לפתוח בחקירה פלילית נגד הצמד הזה. זה מושחת”

השר לביטחון הפנים: תיאום המעצרים לכאורה בפרשת בזק "זהו אחד המקרים המזעזעים שנראו אי פעם" • "זו עבירה פלילית ואני מקווה שישקלו חקירה פלילית מעבר להליך משמעתי • תומך בראש הממשלה ומקווה שהחקירות יסתיימו בלא כלום. הוא ראש ממשלה מצוין..."
חיים טוויל
י"א אדר התשע"ח / 26.02.2018 09:25

טלטלה במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר (שני) ברשת ב’: “זהו אחד המקרים המזעזעים שנראו אי פעם ובו נחשף לעין הציבור מעשה מושחת מאין כמוהו הפוגע בזכויות האדם ברמה הגבוהה ביותר”.

לדבריו, “נחקרים או חשודים מאמינים שהם מקבלים הליך הוגן ואפשרות לשכנע את השופט שאין סיבה לעצור אותם. ופה אנחנו נחשפים לכך שהשופטת קובעת את עמדתה מראש ומתאמת אותה עם נציג התביעה, זו בעיניי עבירה פלילית, ואני מקווה שישקלו פה חקירה פלילית מעבר להליך המשמעתי”.

ארדן המשיך: “אין לי ספק שהם לא יוכלו יותר לתבוע אף אחד ולשפוט אף אחד, כי השופטת הזאת והתובע הזה מי יאמין להם כשיבואו בפניהם נחקרים או חשודים מעתה ואילך? המעשה הזה הוא כל כך חמור והפוטנציאל שלו לפגוע באמון הציבור במערכת האכיפה ובמערכת המשפט הוא כל כך גבוה, שזה בעיניי ראוי שיסתיים גם בהליך פלילי ולא רק בהליך משמעתי”.

על החשדות נגד ראש הממשלה אמר ארדן, “אני תומך בראש הממשלה ומקווה שהחקירות יסתיימו בלא כלום. הוא ראש ממשלה מצוין… אני מגבה את המשטרה. המשטרה כגוף אינה מונעת מאינטרסים פוליטיים או מנהלת מסעות ציד. בגוף כזה יכולות להיות תקלות. כשזה קורה אני צריך להגיד את דעתי. זה לא אומר שאני פוסל את כל המערכת או שאין לי אמון במפכ”ל או במשטרה”.

הבוקר הובאו ניר חפץ, סטלה הנדלר, אלי קמיר, שאול ואיריס אלוביץ לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בעניינם. כך נמסר בהודעה משותפת למשטרה ולרשות לניירות ערך.

כפי שנחשף אמש בחדשות עשר, נציג הרשות לניירות ערך בתיק 4000 ושופטת המעצרים בפרשה התכתבו בוואטסאפ לפני הדיונים הצפויים היום, ולכאורה תיאמו את הארכות המעצרים.

“הבשורות הטובות שאור (אלוביץ’) ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת”, כתב שחם-שביט, נציג הרשות לניירות ערך.

“אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת”, ענתה לו השופטת.

שחם-שביט המשיך: “סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ’) נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 – את בהחלט, אבל ממש בהחלט יכולה לתת יומיים”.

פוזננסקי-כץ השיבה: “אתה ממשיך לגלות לי הכול ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת”, והוסיפה: “אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות…”, ועורך הדין סיכם: “זה עלה לי בדם, משיב שחם-שביט, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב”.

בעקבות חשיפת המסרונים הושעו השופטת ונציג הרשות, והטיפול בתיק 4000 הועבר לידיים אחרות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות