בימין ובשמאל דורשים: “שהחוקר והשופטת יסיימו את תפקידם מיד!”

ליברמן: "להשעות מיד את השופטת פוזננקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון" • סמוטריץ: "להשעות באופן מיידי גם את השופטת וגם את החוקר" • עמית סגל: "חיות ושקד חייבות לסמן לה עוד הערב את הדרך החוצה ובהזדמנות שתיקח איתה את החבר הטלפוני"
אריה ריבקינד
י' אדר התשע"ח / 25.02.2018 21:18

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, דורש להשעות לאלתר את שופטת  המעצרים, בעקבות התכתבות בוואטסאפ ביינה לבין נציג הרשות לניירות ערך, כפי שנחשף הערב (ראשון) בערוץ עשר.

ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: “אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט.”

יו”ר הקואליציה דודי אמסלם: “אני מניח שאם היו מוצאים את ההתכתבות הזו בטלפונים של אלוביץ’ וחפץ, הם היו עצורים עד תום ההליכים. אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר”.

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון כתב בחשבון הטוויטר שלו: ‏״‏אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית הוא קודש הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשוד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב!״

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ כתב על חילופי הסמסים שנחשפו הערב: “הצעדים המיידים שעל המערכת לנקוט הם בראש ובראשונה להשעות באופן מיידי גם את השופטת וגם את החוקר. לשחרר באופן מיידי את כל המעורבים, אי אפשר לקחת סיכון ולו קל שבקלים שחירותם של אנשים נשללה מהם שלא בהליך תקין. לאחר מכן יהיה צריך לברר את העניין הזה עד תום וכנראה להדיח את המעורבים”.

ח״כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני כתבה בחשבון הטוויטר: ״השופטת פוזזנסקי זיהמה בהתנהלותה את ההליך ההוגן שהוא חלק משלטון החוק במדינה דמוקרטית. הזכות הזו אינה המלצה: זוהי זכותו של כל אדם, גם של אנשים שחשודים בפשעים חמורים.

“אני מצפה כי תסיים את תפקידה עוד הערב. צפויה לנו עוד עבודה רבה כדי להשיב את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: “‏הסיפור שנחשף הערב בחדשות עשר על ההתכתבות והתיאום בין השופטת פוזננסקי כץ לחוקר הרשות לניירות ערך, הוא בלתי נתפס. רגע של שפל מקצועי שחייב לקבל טיפול הולם. פעם בגין אמר יש שופטים בירושלים, אבל נראה לי שהוא לא היה מעלה בדעתו שכך ינהגו שופטים בישראל”.

ח”כ יואב קיש מהליכוד הגיב גם הוא לחשיפת חדשות עשר: ”מאוד מטריד. מקשה על שמירת האמון במערכת. חייב טיפול דחוף. זילות בזכויות הנחקרים. מצפה לתגובה מהירה של מערכת המשפט”.

ח״כ רויטל סויד, סגנית יו״ר הכנסת: “ההתכתבות בין שופטת המעצרים לנציג ניירות ערך היא חציית גבולות חמורה מאוד. תיאום עמדות בין פרקליט ושופטת מהווה פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט ופגיעה בקודש הקודשים של שלטון החוק – הזכות להליך הוגן וצודק.

“נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות ושרת המשפטים, איילת שקד חייבות לערוך בירור בדחיפות ולנקוט צעדים נגד מי שמכתים מערכת שלמה”.

פרשן חדשות 2, עמית סגל: “רונית פוזננסקי היא אישה די טיפשה ולא חשובה במערכת המשפט. אבל הנזק שהיא עלולה לגרום למערכת נורא ואיום. כדי למזער אותו חיות ושקד חייבות לסמן לה עוד הערב את הדרך החוצה ובהזדמנות שתיקח איתה את החבר הטלפוני מהרשות לני״ע”.

שמעון ריקלין ‘ערוץ 20’: “מחר בבוקר המערכת הרקובה צריכה לשחרר את כל העצורים בתיק 4000 וקודם כל לבדוק את עצמה ואת איבוד העשתונות שלה. פחד אלוקים איפה אנחנו חיים, איזו בושה”.

פרשן בקהילה יעקב ריבלין: “החוצפה בהתגלמותה. בירור אצל נציב התלונות זה סיפור של חודש לפחות. לבנתיים הפוזננסקי ממשיכה לדון בתיק. אם אין השעיה אד הוק צריך לצאת לרחובות נגד המאפיה המשפטית- משטרתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות