עד המדינה נגד בניזרי: “הוא אדם חף מפשע וסתם סימנו”

משה סלע, מי שהיה עד המדינה במשפטו של השר לשעבר שלמה בניזרי מש"ס, התראיין הבוקר לתכניתו של ניב רסקין בקשת - והעיד: "היה עדיף להיכנס לבית סוהר. אני סובל. ההחלטה הזו הרסה את חיי. צופה גורל דומה לעד המדינה שלמה פילבר בתיק 4000. הוא עוד לא מבין מה יקרה לו"
חיים טוויל
י' אדר התשע"ח / 25.02.2018 11:01

עד המדינה שהוביל להפללתו של השר לשעבר שלמה בניזרי מש”ס קורא היום (ראשון) למי שמציעים להם לשמש כעדי מדינה שלא לעשות זאת – בשל המחיר הכבד אותו משלמים עדי מדינה.

בראיון שהעניק לתכנית הבוקר של ניב רסקין ב’קשת’ אמר עד המדינה, משה סלע, כי 18 שנים לאחר שמסר את עדותו שהפלילה את בניזרי הוא עדיין משלם מחיר כבד והמדינה אינה עומדת מאחוריו.

סלע התבקש לתאר את המציאות בה נמצא כעת שלמה פילבר, עד המדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקבע כי במצבו הקשה של עד מדינה המצוי בחדרי החקירות, כל יציאה מהחדר היא אור שתמורתו יהיה מוכן להגיד כל דבר.

“הוא מוכן לעשות הכול, אבל הוא לא מבין לאיזה מצב הוא מביא את עצמו ואת משפחתו ואת כל הסובבים אותו”, אמר סלע. “כל מי שתומך בו – ייפגע. הילדים שלו יפגעו, בבית הספר ובשכונה, אשתו תיפגע כשתרצה לצאת לסופר מרקט ולקניות, הוא אחרי שייצא מבית הסוהר כולם יבוזו לו. לא תהיה עבודה לא לו ולא לאשתו”.

סלע המשיך: “היה עדיף להיכנס לבית סוהר, שלם את מחיר העבירה שעשית ולא להיות עד מדינה. אתה חוטא כשאתה לא לוקח אחריות על מה שעשית ובפעם השניה כשאתה מפיל את החברים שלך או את השותף שלך לעבודה. אתה מאשים אותם בדברים לא אמיתיים, כי חלק מהעדות שאתה נותן אלו דברים שהחוקרים אומרים לך להגיד והם גם מתקנים אותך.

“כל העדות הראשונה שנתת בטלה ולא קיימת, ומה שנשאר זה רק העדות שחתמת מאז שאתה הסכם מדינה”.

על עברו הוא מספר כיצד לא יכול היה לצאת לבית הכנסת – והקהילה בה חי לא קיבלה אותו: “אומרים לך שאתה מלשן, אתה מתגרש מאשתך, חמש הבנות שלי לא הלכו לבית הספר כי פגעו בהן,  אמרו להן שאבא שלהן עד מדינה. כל זה קורה בחסות המשטרה. לא מסתכלים על מה שקורה לכל אלה שהיו עדי מדינה.

“18 שנה ועד היום אני סובל. אני לא עובד, לא מקבלים אותי בשום מקום, המדינה לא תומכת בך. בחקירות חיבקו אותי בפרקליטות, אבל בשנים שעברו מאז כשבאתי ושאלתי מה איתי הזמינו לי ניידות משטרה.

“אני ממליץ לכל מי שנמצא בסיטואציה הזו לא להיות עד מדינה. אחרי כל מה שעברתי אני אומר בוודאות, פגעתי בשלמה בניזרי שהוא אדם חף מפשע וסתם סימנו אותו בפרקליטות, החיים של שנינו נהרסו. במקרה של פילבר הוא עוד לא מבין מה יקרה לו, הכל יחזור אליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות