אחרי ההסתלקות: בפלג הירושלמי הקימו ‘מועצת’ של רבני ‘בני תורה’

ה'פלג הירושלמי' הקים 'מועצת גדולי תורה' בה חברים 12 רבנים וראשי ישיבות - שיובילו את ההנהגה הציבורית ויורו את דרכה של תנועת 'בני תורה' • הבוקר הם חתמו על המכתב הראשון, שפורסם ב'הפלס'
יוסף גרינבוים
י' אדר התשע"ח / 25.02.2018 09:25

בעקבות הסתלקותו הפתאומית של מנהיג ‘הפלג הירושלמי’ הגאון רבי שמואל אוירבך זצ”ל, החליטו מנהיגי ‘הפלג’ על הקמת מועצת גדולי התורה של תנועת ‘בני התורה’.

המועצת החדשה, שתכלול “גדולי התורה וראשי הישיבות ממשיכי דרך ההשקפה”, תתכנס בקרוב ותצטרך להכריע על מוסדות ‘הפלג’, ארגוני הצדקה של התנועה, עיתון ‘הפלס’, ופעילות המפלגה.

לפי אנשי הפלג, “כך רצה וחפץ בחודשים האחרונים רבינו מרן ראש הישיבה זצוק”ל”.

הבוקר (ראשון) כבר מתפרסמת מודעה ראשונה בעיתון ‘הפלס’ – “הביטאון אותו יסד והקים כדי שיהיה שופר המעביר ושומר על החומות וההשקפה של בני התורה”, מכתב מגדולי התורה וראשי הישיבות, בה נכתב כך:

“יתומים היינו ואין אב, מי יתן ועינינו מים וראשינו מקור דמעה, על הלקח מעל ראשינו מרן הגאון החסיד שר התורה  מורה דרכנו קברניטם של בני התורה, רבנו ראשי הישיבה זצוקלל”ה, שמסר נפשו על העמדת הדת על תילה בדרך רבותינו זי”ע. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ד’.

ובס”ד נזכה להמשיך את דרכו הבהירה כפי שהורנו וכפי בקשתו והוראתו אלינו בימים האחרונים ממש

על החתום: הגאונים הרבנים רבי עזריאל אוייערבך, רבי יהושע ארנברג, רבי בן ציון בורדיאנסקי, רבי אשר דוייטש, רבי ברוך שמואל דויטש, רבי דב אהרן זלזניק, רבי שמואל מרקוביץ, רבי צבי פרידמן, רבי צבי רוטברג, רבי זבולון שוב, רבי צבי שינקר ורבי משה שמידע.

מועצת הפלג הירושלמי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות