ראש ישיבת חידושי הרי”ם של חצר גור: הרה”צ רבי אפרים מנלה זצ”ל

הסתופף אצל חמישה מאדמו"רי גור: הרה"צ רבי אפרים מנלה זצ"ל נפטר בגיל 93 • בחצות היום של יום שישי עוד הלך להתכונן לשבת במקוה טהרה - אחר כך הלך לנוח על משכבו, ולא קם
יוסף גרינבוים
י' אדר התשע"ח / 24.02.2018 23:24

ברוך דיין האמת: ביום שישי נפטר, בגיל 93, הרה”צ רבי אפרים מנלה זצ”ל לאחר חיים מלאים תורה, יראת שמים והרבצת התורה.

המנוח זצ”ל נולד בעיר סוסנובצה הקרובה לבנדין, שם זכה להתפלל תפילת ליל שבת קודש במחיצת הרה”ק מקוז’יגלוב זי”ע הי”ד, ותמיד סיפר בערגה על קריאת שמע ששמע מפיו, כשהוא מדקדק באותיותיה, ומקבל עליו עול מלכות שמים שלימה בקול חוצב להבות החודרות ללב השומעים.

גם זכה להתברך מפי האדמו”ר ה’כתר תורה’ מראדאמסק זי”ע בליל ראש השנה, כאשר אביו נטלו עמו לקבל ברכת קדשו.

עוד זכה לנסוע לחג השבועות לעיר גור כדי להסתופף בצל קדשו של בעל האמרי אמת זצ”ל, והיה מספר בערגה על ‘נסיעה’ זו, וסיפר איך ראה את האמרי אמת זצ”ל בתפילת ר”ח ניסן מאחוריו, כשכל כולו יוקד אש להבה.

לאחר המלחמה לא זכה לראות את הרבי, אך קיבל על עצמו מרותו של בעל הבית ישראל זצ”ל.  כמו כן היה בידידות עם בעל הלב שמחה זצ”ל אשר ביקש ממנו שילמד בחברותא עם בנו יחידו האדמו”ר שליט”א.,

לאחר פטירת הבית ישראל קיבל את מרותו של בעל הלב שמחה זצ”ל. כן היה בידידות עצומה עם בעל ה’פני מנחם’ זצ”ל שכיבדו מאד, והיה משתעשע עמו בפלפולא אורייתא.

כאשר ישב ‘שבעה’ על פטירת אחיו ז”ל הגיע הרבי במיוחד מירושלים כדי לנחמו, ותמיד היה מפליא ענוותנותו של ה’פני מנחם’ “שהטריח עצמו לבוא אלי”.

עבר כוס התרעלה ביסורים קשים ונוראים בעת מלחמת העולם השניה, והודה להקב”ה תמיד על הניסים הגלויים שהיה לו בתוך החוך וההסתר.

אחר המלחמה העמיד תלמידים הרבה בישיבת חידושי הרי”ם, ובמשך שנים רבות לימד תורה לבחורי חמד מתוך נעימות וערבות, כשהוא מנעים להם התורה והעבודה, ומשריש בהם ללמוד תורה בטהרה, ועד סוף ימיו ממש הגיע יום יום לישיבה – ועוד השבוע הזה היה בישיבה הקדושה.

נפטר במיתת נשיקה. בחצות היום של יום שישי עוד הלך להתכונן לשב”ק במקוה טהרה. אחר כך הלך לנוח על משכבו ולא קם.

הלוויתו יצאה במוצאי שבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות