בליל שבת: מנהיג ‘הפלג הירושלמי’ הגאון רבי שמואל אוירבך זצ”ל

נצחו אראלים את המצוקים: ראש ישיבת מעלות התורה, הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, נפטר בליל שבת בגיל 87 • הגר"ש חש שלא בטוב בהמשך הערב לקה בליבו • מקורביו הזמינו צוות חירום שניסה לבצע פעולות החייאה והוא הועבר לביה"ח - שם נפטר • הלוויה מחר בבוקר - להר המנוחות

יוסף גרינבוים
ט' אדר התשע"ח / 24.02.2018 18:42

נשבה ארון הקודש: ראש ישיבת מעלות התורה הגר”ש אויערבך זצ”ל נפטר, בגיל 87, בליל שבת.

בשנים האחרונות, לאחר פטירת הגרי”ש אלישיב זצ”ל, היה למנהיג ‘הפלג הירושלמי’ וכחלק מהמאבק הציבורי בציבור הליטאי, הקים את הביטאון ‘הפלס’, שם נתנו עורכיו ביטוי לעמדותיו.

הגר”ש חש שלא בטוב בליל שבת ואמר על כך למקורביו. בהמשך לקה בליבו.

מקורביו הזמינו צוות חירום שניסה לבצע פעולות החייאה במשך חצי שעה, שבסופה חזר הדופק.

ראש הישיבה פונה לבית החולים ‘שערי צדק’, אך שם קרס גופו שוב. הרופאים ביצעו שוב החייאה במשך 40 דקות, בנוכחות אחיו הגאון רבי עזריאל אויערבאך ובני פישר, מנכ”ל מגן לחולה – אך למרבה הצער לא נותר לההם אלא לקבוע את פטירתו.

‏ השמועה על פטירתו של ראש הישיבה התפשטה ברחובות שכונת ׳שערי חסד׳ הירושלמית בשעות הבוקר, והמונים התאספו בתדהמה סביב ביתו.

מאיחוד הצלה נמסר כי בליל שבת התקבלה קריאה במוקד החירום של איחוד הצלה כי הגר”ש אוירבעך איבד את הכרתו. למקום הגיעו רופאים מתנדבים באיחוד הצלה, יחד עם צוות אמבולנס של איחוד הצלה, ופעלו ממושכות בנסיון להציל את חייו.

ד”ר אדם באלין רופא מתנדב באיחוד הצלה סיפר בצאת השבת: “ביצענו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חייו ולאחר מכן בהגעת ניידת טיפול נמרץ הוא פונה כשחזר דופק למרכז הרפואי שערי צדק. בצאת השבת קיבלנו את הידיעה המרה על פטירתו”.

הגר”ש זצ”ל לא הותיר אחריו צאצאים.

מסע הלוויה ייצא מחר בבוקר (ראשון) בשעה 11 מישיבת מעלות התורה. הוא ייטמן בהר המנוחות לצד רעייתו הרבנית רחל ע”ה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות