מנסים לשבור את ניר חפץ ואלוביץ’: “קמתי עם מאות עקיצות פשפשים”

מעצרו של יועץ התקשורת הוארך במסגרת תיק חפץ-גרסטל: "רק כשהתמוטטתי הביאו לי חובש. זה לא הצגות ולא כלום" • לשאול אלוביץ' הוצגו מסרונים והקלטות בהם שוחח עם מנכ"ל וואלה, אבל הוא התעקש: לא נתן שוחד – לא בטובות הנאה ולא בסיקור
חיים טוויל
ח' אדר התשע"ח / 22.02.2018 22:05

תיק 4000: בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של יועץ התקשורת ניר חפץ. בתיק שבמסגרתו הוא חשוד כי הציע לקדם את השופטת הילה גרסטל ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו, הוארך מעצרו בשלושה ימים.

בדיון נפרד, שעסק בתיק בזק, הוארך מעצרו של חפץ בארבעה ימים.

לפי דיווח של רועי ינובסקי ב’כאן’, במהלך הדיון השני בבית המשפט סיפר חפץ על תנאי מעצרו: “מתעוררים בחמש בבוקר לספירה. בשש אתה על הרגליים ואתה יוצא. בלילה השני הייתה קטטה של עצירים בתוך התא ועוד שעה – שעתיים שאתה לא ישן. התעוררתי בבוקר עם מאות עקיצות של פשפשים.

“כשהגעתי לחקירה הפצרתי לראות רופא או חובש שלוש קומות מתחתיי שיתנו לי משהו להרגיע את הכאב. אמרו לי ‘לא מתים מזה’. רק כשהתמוטטתי הביאו לי חובש. זה לא הצגות ולא כלום. זה נגמר בזה שנפלתי על הרצפה”.

בדיון הראשון, השופט התייחס להתקדמות החקירה בתיק חפץ-גרסטל וציין כי החומרים מעלים חשד סביר כלפי חפץ.

“מדובר באירוע מלפני שנתיים. קיים חשש מובנה לשיבוש הליכי חקירה”, קבע השופט. “מדובר בעבירות שמצביעות על אירוע חמור”.

במשטרה טוענים כי התנהלותו של חפץ בחקירה מהווה שמירה על זכות השתיקה ואי שיתוף פעולה. אולם עורך דינו של חפץ, ירון קוסטליץ, טען בדיון כי הוא אינו שומר בחקירה על זכות השתיקה, אלא מפנה לעדות שמסר בחודש דצמבר האחרון.

לטענת עורך הדין, בעדות זו לא הובהר לחפץ שהוא עלול להפוך לחשוד.

במהלך הדיון, התלונן חפץ באוזני השופט כי בשב”ס לא אפשרו לו לקבל תיק עם חפצים, למרות הוראה מפורשת מפי מפקד היחידה הארצית לאכיפה כלכלית. בסופו של דבר, בית המשפט הורה להעביר לו את התיק.

בשב”ס ענו לטענות ניר חפץ על “פשפשים” במעצר: הוא ראה רופא כבר שלוש פעמים.

שאול אלוביץ

שאול אלוביץ’. צילום: Flash90

לפי הדיווח הערב בחדשות הערב בכאן 11, בעל השליטה בבזק, ואחד החשודים המרכזיים בתיק 4000, שאול אלוביץ’ שמר גם היום על גרסתו בחקירה וטען כי מעולם לא היה הסכם בינו לראש הממשלה נתניהו.

החוקרים הציגו לאלוביץ’ מסרונים והקלטות שבהן נשמע משוחח עם מנכ”ל אתר וואלה, אילן ישועה, אך הוא השיב: “לא נתתי שוחד – לא בטובות הנאה ולא בסיקור בוואלה”.

בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו בשלושה ימים בלבד, עד יום שני. זאת למרות בקשת המשטרה להאריכו בשמונה ימים. מלבד אלוביץ’, האריך בית המשפט בשלושה ימים גם את מעצרה של אשתו, איריס אלוביץ’.

נציגו של אלוביץ’, עורך הדין ז’ק חן האשים במהלך הדיון: “מעירים אותו בשעה 04:00, זה אדם בן 70. זה חלק מ’גילוי האמת’. מספרים לו שחייו הסתיימו ושכשהוא ישתחרר, הוא יהיה שומר בסופרמרקט. מדברים גבוהה גבוהה על זכויות יסוד, וצריכים לתת תוקף לדברים האלו. צריך למצוא את האיזון הנכון ולראות איך אפשר לקצר את הסבל הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    באו גויים בנחלתך וטימאו את היכל קודשך
    23/02/2018 06:24
    יהודי
  1. תרגישו מה עניים ופשוטי העם מרגישים ככה צריך לעשות לכל 120 ח”כ מושחתים הרסתם את עם ישראל הבאתם גויים לארץ גרמתם להתבוללות בארץ הקודש
    לקחתם את האוכל מהפה של ילדים בעבור בצע כסף נתתם כוח לאוייבים והחלשתם את עמנו