דידן נצח של החסיד מנדבורנה: יצחק טויב זוכה בצרפת מכל האישומים • פרסום ראשון

יצחק טויב נעצר לפני יותר מחצי שנה בצרפת בחשד להונאה וגניבה מתוחכמת של עשרות מיליוני דולרים • לפני כחודשיים הותר לו לשוב לישראל - והיום הוא זוכה • עו"ד מרדכי ציבין: "היה ברור מלכתחילה, שטפלו עליו עלילות שווא" • "שוקלים להגיש תביעת פיצויים על הסבל ועוגמת הנפש"
נתן פרל
ז' אדר התשע"ח / 22.02.2018 18:42

פרסום ראשון בחרדים 10: בית המשפט בצרפת זיכה היום (חמישי) את יצחק טויב מכל האישומים.

סכום הערבות שהופקד, יושב לו במלואו.

עו”ד מרדכי ציבין, אשר טיפל בתיק יחד עם העו”ד הצרפתי ויליאם גולנד, אמר: “היה ברור מלכתחילה, שטפלו על מרשי עלילות שווא. אנו מאוד שמחים בשמחתו ובשמחת בני משפחתו ועל ההישג הגדול”.

לדבריו, “אנו בהחלט שוקלים להגיש תביעת פיצויים נגד התביעה הצרפתית, על הסבל, על הישיבה במעצר ועל עוגמת הנפש”.

ציבין הוסיף: “אני רואה לנכון לציין כי לאורך כל ההליך בית המשפט התנהל בצורה הוגנת, ובעיקר בהתחשב בעובדה שבשנים האחרונות הוכתם שמם של היהודים בצרפת בענייני הונאות כספיות ולצערי היו דברים בגו”.

יתר הנאשמים האחרים בתיק, רובם ישראלים, הורשעו ונגזרו עליהם עונשי מאסר וקנסות של מעל מיליון יורו.

תחילתו של הסיפור לפני יותר מחצי שנה, כאשר טויב, חסיד נדבורנה,  נעצר בצרפת.

לאחר מאמצים מרובים הוא שוחרר בערבות.

כפי שדווח  בחרדים 10, לפני כחודשיים, בשעות הלילה המאוחרות, הוא שב ארצה, אחרי שבית המשפט הצרפתי אפשר לו יציאה מהמדינה לזמן בלתי מוגבל. מי שליווה אותו כל עת היה עו”ד מרדכי ציבין, הידוע בקשריו המסועפים ברחבי העולם, מהם בלתי שגרתיים, ובין היתר במדינות ערב.

ציבין נכנס לתמונה וטיפל בפרשה יחד עם עו”ד גולנל. בתחילת הטיפול התייעץ ציבין עם עו”ד צרפתי, ששימש בעבר שר המשפטים בממשלת צרפת, ואשר טיפל יחד עמו בעבר בכמה תיקים נוספים.

טיוב נעצר בעקבות חקירה מקפת של שלטונות צרפת בקשר להונאה וגניבה מתוחכמת של כספי מע”מ בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. הפרשה התפרסמה בכלי התקשורת  בצרפת.

שמו של טויב שורבב בטעות. ואכן, בית המשפט שוכנע שטויב לא הכיר אף גורם המעורב בפרשה, ולמעשה הוטעה על ידי מספר נאשמים.

1

עו”ד מרדכי ציבין. צילום: באדיבות המצלם

במהלך הטיפול נפגשו גולנל וציבין בארץ ובצרפת עם האדמו”ר מנדבורנה כדי להתייעץ ולקבל את ברכתו.

טויב הודה לעו”ד ציבין על ההצלחה, הטיפול המסור והאיכפתיות, כמו גם לעו”ד הצרפתי גולנל.

לאחר שטויב שב ארצה,  אמר  ציבין: “אני שמח שהפרשה נגמרה ועל הסבל הרב של מרשי ללא הצדקה, שבא אל קיצו. אני מודה למערכת המשפט, לשירות בתי הסוהר ולגופים אחרים בצרפת אשר היו מעורבים בעניין, על ההבנה, ההתחשבות וההגינות.

“לא כך נוהגות כיום מערכות משפט כשמדובר בעבירות כלכליות והלבנת הון. עיין ערך שלום מרדכי רובשקין אשר שוחרר מהכלא בארה”ב בשבוע שעבר כתוצאה מחנינה שהעניק לו הנשיא טראמפ לאחר שנגזרו עליו 27 שנות מאסר.

“ושלא ישתמע מדבריי שמערכות המשפט ברוב רובו של העולם נגועות באנטישמיות. במפורש ומניסיוני, לא! נדירה התופעה, שיהודי מורשע או יושב בכלא – בשל יהדותו, התקופות האלה עברו מהעולם, זה שהגוים לא אוהבים את היהודים, לא אומר שהיהודים לא אוהבים כסף…”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות