מעצרם של חפץ ואלוביץ’ הוארך ב-3 ימים • עורכי הדין: מתעללים בהם

בית המשפט האריך את מעצרו של יועץ התקשורת ניר חפץ, בשלושה ימים נוספים • פרקליטו: המשטרה אינה מתירה לחפץ להתקלח ולהחליף בגדים • אלוביץ' יישאר במעצר עוד שלושה ימים • פרקליטו: "מעירים אותו בשעה 04:00, זה אדם בן 70"
קובי פינדרוס
ז' אדר התשע"ח / 22.02.2018 14:48

תיק 4000: בית המשפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) את מעצרו של יועץ התקשורת ניר חפץ בשלושה ימים נוספים, עד ליום ראשון הקרוב.

במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בשישה ימים, בטענה כי הוא “אינו משתף פעולה בחקירה”, אולם בית המשפט אישר להאריך את המעצר בשלושה ימים נוספים בלבד.

 עורך דינו של חפץ, ירון קוסטליץ’, טען כי המשטרה אינה מתירה לחפץ להתקלח ולהחליף בגדים. בתשובה לשאלת חדשות עשר, השיב עו”ד קוסטליץ’, כי חפץ אינו מתכוון לחתום על הסדר עד מדינה.

 מעצרו של בעל השליטה בחברת בזק ואחד החשודים המרכזיים בתיק 4000, שאול אלוביץ’, הוארך היום עד ליום שני.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי-כץ, לא קיבלה את בקשת המשטרה להאריך את המעצר בשמונה ימים, והסתפקה בשלושה בלבד.

מלבד אלוביץ’, בית המשפט האריך בשלושה ימים גם את המעצר של אשתו, איריס אלוביץ’. במשטרה מבקשים להאריך גם את המעצר של בנם, אור אלוביץ’, החשוד אף הוא בפרשה.

ב’כאן’ דווח, כי לפני תחילת הדיון בעניינו של אלוביץ’, פרצה מהומה בבית המשפט כשעורך הדין ברק כהן, שנכח באולם, צעק לעברו: “מושחת. תהיה עד מדינה ותציל אותנו מביבי”.

עורך דינו של אלוביץ’, ז’ק חן, השיב לכהן: “תתבייש לך”.

עם כניסתה של השופטת לאולם, חן ציין בפניה את האירוע שהתרחש ואמר: “היה כאן טקס השפלה של עשרות צלמים במשך דקות ארוכות. אדם עמד כאן וצעק צעקות גנאי כלפי אלוביץ’, שלא יכול להגיב לדברים. זה היה מעשה מבזה ומשפיל”.

פרקליטו  של אלוביץ’ האשים במהלך הדיון: “מעירים אותו בשעה 04:00, זה אדם בן 70. זה חלק מ’גילוי האמת’. מספרים לו שחייו הסתיימו ושכשהוא ישתחרר, הוא יהיה שומר בסופרמרקט. מדברים גבוהה גבוהה על זכויות יסוד, וצריכים לתת תוקף לדברים האלו. צריך למצוא את האיזון הנכון ולראות איך אפשר לקצר את הסבל הזה”.

הוא הבהיר כי אלוביץ’ מוכן להארכה קצובה של מעצרו “כדי להקל על בני המשפחה”.

בנימוקה להארכת המעצר של אלוביץ’ בשלושה ימים, אמרה השופטת פוזננסקי-כץ: “במעגל ביצוע העבירות יש מעורבים רבים, כל אחד על פי חלקו. העבירות בפרשה נעשו על פי החשד על ידי נושאי תפקידים בכירים במערכות השלטון ובחברת בזק”.

היא ציינה כי למרות ההחלטה להסתפק בהארכת המעצר בשלושה ימים בלבד, “אין בכך כדי לומר דבר וחצי דבר באשר לחשד הסביר המתחזק ובאשר לעילות המעצר”.

עורכת הדין מיכל עוזר רוזן, המייצגת את איריס אלוביץ’, הדגישה בדיון כי רעייתו של בעל השליטה בבזק כופרת בחשדות המיוחסים לה: “לפני שהגעתי לדיון פתחתי את ספרי החוק וראיתי שאין במדינת ישראל מעצר לצורך הפעלת לחץ. לוקחים לחקירה אישה לא צעירה ומטרטרים אותה בין בתי מעצר ברחבי מדינת ישראל”.

לטענת הסניגורית, “ב-05:00 העירו אותה והביאו אותה לחקירה”.

אתמול, הוארך בשישה ימים מעצרם של מנכ”לית בזק סטלה הנדלר, ובכיר החברה עמיקם שורר.

 בתוך כך, שלמה פילבר המשיך היום במסירת עדותו, כחלק מהסכם עד המדינה עליו חתם.

במקביל, הגיע הבוקר גם העיתונאי דב גילהר למשרדי הרשות לניירות ערך למסור אף הוא עדות בפרשת בזק. כמו כן היום בשעות הצהרים יובאו החשודים בפרשה, ניר חפץ, שאול, איריס ואור אלוביץ’ לדיון בבית משפט השלום בתל אביב בבקשה להאריך את מעצרם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להחקר באזהרה בפרשה בשבוע הקרוב. כעת מתקיימים מגעים בין פרקליטיו של נתניהו לבין החוקרים. על פי הערכות, גם רעייתו, שרה נתניהו, תזומן בקרוב לחקירה באזהרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות