מינוי משלנו • היסטוריה: חוי טוקר היא השופטת החרדית הראשונה

בהובלת שרת המשפטים איילת שקד: הוועדה לבחירת שופטים בחרה בעורכת הדין החרדית חוי טוקר כשופטת בבית משפט השלום בירושלים • טוקר, אם ל-4, היא בתו של הרב רפאל וולף - מי ששימש במשך שנים כיד ימינו של הגרא"מ שך זצ"ל וכלתו של ראש ישיבת חברון הגר"נ טוקר זצ"ל

דוד ליבוביץ
ז' אדר התשע"ח / 22.02.2018 14:24

לראשונה בישראל: הוועדה לבחירת שופטים בחרה היום [חמישי] בעורכת הדין החרדית חוי טוקר כשופטת בבית משפט השלום בירושלים.

טוקר הינה ביתו של הרב רפאל וולף ששימש במשך שנים ארוכות כיד ימינו של הגרא”מ שך זצ”ל והיא נישאה לרב יחזקאל טוקר המשמש גם כן כעורך דין וטוען רבני ולזוג ארבעה ילדים – שלשה מהם לומדים במוסדות חרדים, הרביעי התגייס לא מכבר לחטיבת גבעתי. יחזקאל טוקר הוא בנו של ראש ישיבת חברון הגר”נ טוקר זצ”ל.

חוי טוקר למדה במוסדות חרדים ביניהם סמינר וולף בבני ברק, והסמינר החדש בירושלים. עם סיומי לימודי המשפטים שימשה כסגנית בכירה לפרקליטת מחוז ירושלים. בנוסף שימשה עוזרת משפטית בבית המשפט המחוזי בירושלים וכפרקליטה במח”ש.

swbedi8f__w470h289q95

שרת המשפטים איילת שקד שהובילה את המהלך צוטטה באתר מעריב כמי שאמרה בעבר כי תפעל למינוי שופטת חרדית. “אני רואה לנגד עיניי אתגר מיוחד במינוי שופטת חרדית. אני מתכוונת לעשות זאת כבר בוועדה הקרובה”, אמרה שקד בתשובה לשאלה שהופנתה אליה על ידי העיתונאית שלהבת חסדיאל.

לפני כשנה, לאחר מינויה של השופטת הדתייה יעל וילנר לבית המשפט העליון אמרה שקד בראיון לגלי צה”ל כי “המטרה הייתה ליצור בית משפט מגוון, שמייצג את כל חלקי וגווני החברה הישראלית. המשימה הבאה היא שופט חרדי”. עם זאת, היא הוסיפה אז: “עוד לא בשלה העת, הם לא מגיעים למערכת”.

טוקר אינה האישיות החרדית הראשונה שמכהנת בבית המשפט אך היא האשה הראשונה. בעבר כיהן בבית המשפט העליון השופט החרדי ד”ר יצחק קיסטר.

תגובות

נשיא המדינה ראובן ריבלין ברך את השופטת החדשה ואמר: “זהו יום משמח עבורה ועבור מדינת ישראל כולה… אני משוכנע שהיא תביא לכס השיפוט מיומנות וידע שרכשה בעמל רב לצד ערכי המשפט העברי ומסורת ישראל שספגה בבית הוריה ובבית חמיה ז”ל, שהיה מראשי ישיבת חברון בירושלים. ישר כח”.

אבי גבאי, יו”ר מפלגת העבודה אמר: “ברכות על מינויה של חוי טוקר לשופטת החרדית הראשונה בישראל. אישה פורצת דרך. ישראל מורכבת מפסיפס נהדר של מגזרים והייצוג של כולם במערכות השונות היא ברכה לכולנו. בהצלחה בתפקיד”.

גם יו”ר ‘יש עתיד’ ח”כ יאיר לפיד התייחס למינוי ואמר: “אני מברך את חוי טוקר, השופטת החרדית הראשונה בישראל. מאחל לה הצלחה וגם מברך בהזדמנות זו את בנה הבכור שהתגייס לחטיבת גבעתי”.

חברת הכנסת רויטל סוויד אמרה: “ברכות לשופטת החרדית הראשונה בישראל, עו”ד חוי טוקר על מינויה לשופטת בבית משפט השלום. משפטנית מעולה, חלוצה במגזר החרדי ובמערכת המשפט. חברי הוועדה – כמו שפעלתם לקידום אישה חרדית כעת תדאגו למנות לפחות אישה אחת לעליון”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם היא חרדית למה היא מתביישת בזה שצריכה לכסות את הראש? למה לא יכולה לחבוש פאה צנועה?
    22/02/2018 18:59
    תמר
  1. קצת צרם לי לקרוא שהיא “משלנו”, משלנו הולכת עם פאה צנועה. כנראה שהיא “חרדית מודרנית”.. בכל אופן שיהיה לה בהצלחה רבה.

  2. ערכאות!!!!
    22/02/2018 22:45
    אודי
  3. בושה
    זאת חרדית?
    ומה עם האיסור לאשה לשפוט? מי התיר לה את זה?

  4. אז, זה טוב ? או זה לא טוב ?
    23/02/2018 00:58
    סמינריסטית.
  5. אקדמיה וכו׳ .

  6. שופטת חרדיה? בדיחה
    23/02/2018 07:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. לשם את הולכת? שופטת חרדיה?

  8. איזה משלנו? בנה התגייס לגבעתי
    23/02/2018 08:52
    אתי
  9. עוברת על איסור ערכאות