מפקד 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב הורשע בפרשת הרב פינטו

דוד ליבוביץ
|
ז' אדר התשע"ח / 22.02.2018 12:57
מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב, הורשע במסגרת הסדר טיעון מקל שנחתם עמו • על פי ההסדר, ארביב הורשע בעבירה של אי מילוי הוראה חוקית בלבד, לאחר שלא דיווח על הצעה לשוחד שקיבל חרף סירובו • יוכל לבקש מבית המשפט שלא להרשיע אותו לאחר קבלת תסקיר.

ניצב בדימוס מנשה ארביב הורשע היום (חמישי) במסגרת עסקת טיעון בעבירת אי מילוי חובה רשמית. זאת, בעקבות קשריו עם הרב יאשיהו פינטו, על אף העובדה שהיה מעורב בחקירתו בעניין העמותה שבבעלותו.

על פי ההסדר, ארביב הורשע בעבירה של אי מילוי הוראה חוקית בלבד, לאחר שלא דיווח על הצעה לשוחד שקיבל חרף סירובו. בשלב זה אין הסכמה בין הצדדים על העונש.

“המעמד אינו קל לנאשם”, אמרו סניגוריו של ארביב, עורכי הדין יהושע רזניק, ינון סרטל וניר לזר, בדיון שנערך היום בבית משפט השלום בראשון לציון. “הנאשם היה ממפקדיה הבכירים של משטרת ישראל וראש להב 433, הוא בחר לחתוך את העניין ולהודות”.

לפני כשנה הוגש כתב אישום נגד ארביב בגין קשריו עם הרב פינטו, שריצה שנת מאסר בכלא לאחר שהורשע בשוחד. הפרשה, זכתה לכינוי “פרשת הרב והניצב” וכללה גם את ניצב אפרים ברכה ז”ל. בעקבות החשיפה נאלץ ארביב לפרוש מתפקידו כמפקד יחידת “להב 443”.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם היום, ארביב יוכל לבקש מבית המשפט שלא להרשיע אותו, וזאת לאחר קבלת תסקיר.