“פילבר בכה לחוקרים: קיבלתי הוראות לסייע לחברת בזק”

לאחר ששלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, חתם על הסכם עד מדינה - נחשפה הערב בחדשות 2 חלק מעדותו. "הביאו אותי כדי להיות פיון במשחק, הייתי שבוי" • העיד: "ביצעתי הוראות של ראש הממשלה" • עם זאת אמר: "אני מעריץ אותו, אני חושב שהוא מנהיג ענק ואין לו תחליף"
חיים טוויל
ו' אדר התשע"ח / 21.02.2018 20:40

מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, מפליל בעדותו בפרשת בזק את ראש הממשלה.  כך דווח הערב (רביעי) גיא פלג בחדשות 2.

בדיווח הובאה גרסתו של פילבר, בטרם חתם על הסכם עד המדינה.

פילבר בחקירתו: “ביצעתי הוראות מפורשות של נתניהו, זה בכלל לא היה בשיקול הדעת שלי, קיבלתי ממנו הנחיות מפורטות. הוא הבהיר לי למי צריך לדאוג ואיך. אני לא רוצה לשבש את החקירה, אבל מסרתי את הדברים בצורה מאוד מפורטת”.

שלמה פילבר, למקורביו על המינוי וההתפכחות:  “אחרי הבחירות לא ציפיתי לקבל תפקיד, ביבי הציע לי להיות מנכ”ל משרד התקשורת. הסביבה שלי הזהירה אותי, אמרו לי ‘אל תיקח את התפקיד’ אבל בשבילי זו הייתה הגשמת חלום להיות מנכ”ל במשרד של ביבי, ראיתי בזה ייעוד.

“בהתחלה האמנתי שביבי מעריך אותי ולכן הביא אותי לתפקיד, היום אני מבין שהביאו אותי כדי להיות פיון במשחק, שייעדו אותי לזה, הייתי שבוי. שלחתי לבזק טיוטות של מסמכים, הם עברו על הטיוטות, כתבו תיקונים ואני ביצעתי. היום אני מבין שניצלו אותי. באתי לעבוד באמונה.

“מצאתי את עצמי בצבת של לחצים שגרמו לי לדחק גדול מאוד, אני לא יזמתי את כל זה, אני מבין שזה תוכנן עוד לפני המינוי שלי ולכן נכשלתי. היום אני מבין שהייתי כלי משחק, רציתי להיות מנכ”ל מקצועי”.

מקורביו של פילבר על השבירה בחקירה וההחלטה לחתום על ההסכם:  “החוקרים אמרו לו ‘אנשים סביבך התעשרו, אלוביץ’ עשה מיליונים, קמיר קיבל ריטיינר מטורף, חפץ עשה עסקים בכל העולם, אתה האידיוט היחידי. פקיד ממשלתי מושעה, מקבל חצי מהשכר’. החוקרים הבהירו לו שמזה הוא לא התאושש. הוא נשבר,  הוא הרגיש שאין לו כוחות יותר להתמודד.

“הוא עמד מול החוקרים ובכה, אמר שהוא מרגיש שהוא נולד מחדש. מבין שמהצעד שעשה אין דרך חזרה. עשה את זה בלב כבד. הוא אמר לנו שהדבר דבר האחרון שהוא רוצה זה לפגוע בנתניהו אבל החוקרים שמו לו מראה, הוא הבין שאין לו אפשרות אחרת. צריך לזכור שלו לא יצא כלום מהפעולות שהוא ביצע”.

שלמה פילבר, למקורביו על נתניהו: “אני מעריץ אותו, אני חושב שהוא מנהיג ענק, אני בטוח שנתניהו מגן על עם ישראל. אני חושב שהוא מנהיג ענק ואין לו תחליף. אני מעריץ את ביבי, אני חושב שהוא גאון, שאין שני לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצחיק
    21/02/2018 21:04
    חיים עובדיה
  1. לא צריך עד מדינה בישראל 2018 75 אחוז מהאזרחים והציבור מלשנים ושתינקרים רק 25 אחוז אנשים עים ביצים וכבוד ואהבה אין אמונה בישראלים ואין אמונה בערבים רק הרוסים אנשים עים כבוד ולא מלשינים