נשיא המועצת לח”כ החדש בש”ס: “תפעל לחיזוק התורה והשמיטה”

אריה ריבקינד
|
ו' אדר התשע"ח / 20.02.2018 23:34
הח”כ החדש של ש”ס, נכנס למעונו של חכם שלום כהן כדי לקבל את ברכתו לקראת השבעתו בשבוע הבא כחבר כנסת • ברכו בחום שיזכה לקדש שם שמים בהליכותיו

 ברכת הדרך:  דני סיידה, הח”כ החדש של ש”ס, נכנס הערב (שלישי) למעונו של חכם שלום כהן כדי לקבל את ברכתו לקראת השבעתו בשבוע הבא כחבר כנסת.

נשיא המועצת ברכו בחום שיזכה לקדש שם שמים בהליכותיו, ויפעל יחד עם שאר חברי התנועה במאבקים למען קדשי ישראל ולמען השכבות החלשות.

כמו כן, ביקש נשיא המועצת שיפעל להגברת שיעורי התורה ביישובים החקלאיים ו”לחיזוק שמירת השמיטה, שעל ידי זה יראו החקלאים ברכה בעמלם כמובטח בתורה”.

אתמול הכריז סגן שר האוצר ח”כ איציק כהן, במהלך ישיבת סיעת ש”ס בכנסת, כי החליט להתפטר מתפקידו כח”כ – וזאת כדי לאפשר לח”כ לשעבר דני סיידה לבוא במקומו.

כהן אמר כי הוא מבצע את הצעד במסגרת החוק הנורבגי. “החלטתי ליישם את החוק הנורבגי ולהתפטר מהכנסת לטובת דני סיידה”, אמר לחברי הסיעה.

לאחר הישיבה הציג כהן בפני חרדים 10  מכתב של מועצת חכמי התורה משנת 2015, בו נאמר כי הראשון שיפרוש במסגרת החוק הנורבגי יהיה משולם נהרי, שני – יצחק כהן, ושלישי דוד אזולאי.

דני סיידא, ילד צפת, בן 58, תושב היישוב ספסופה, כיהן  בעבר כראש המועצה הדתית האזורית מרום הגליל וכיהן גם כסגן ראש המועצה האזורית מרום הגליל ויו”ר הוועדה החקלאית.

דני סיידה

הוא התמודד בבחירות לכנסת העשרים במקום ה-14 ברשימת ש”ס לכנסת, אך המפלגה זכתה בשבעה מנדטים.

בספטמבר 2017 התפטר יגאל גואטה מהכנסת. בשל התפטרותם של רפאל ברנז ובועז ביטון, שהיו לפניו ברשימת ש”ס – התמנה סיידא לחבר הכנסת ב-19 בספטמבר 2017, אולם יממה אחת בלבד לאחר התפטרות גואטה, התפטר מהממשלה סגן השר משולם נהרי בהתאם ל’חוק הנורבגי’, כך שמשך כהונתו של סיידא בכנסת היה יממה אחת, שלוש שעות ו-35 דקות בלבד – והיא הקצרה ביותר בתולדות הכנסת.