אמנון אברמוביץ’ על פרשת ההצעה לגרסטל: ‘לנתניהו נעשה עוול בעניין’

חיים טוויל
|
ו' אדר התשע"ח / 20.02.2018 22:20
העיתונאי אמנון אברמוביץ’ הפריך הערב ב”חדשות 2″ את הטענות לשוחד בהליך מינוי היועץ המשפטי לממשלה • לטענתו, לא התבצע ניסיון להציע לגרסטל את המשרה בתמורה לסגירת תיק המעונות • “נשיאת העליון והשופטת גרסטל לא סברו שמדובר בעניין פלילי”

העיתונאי אמנון אברמוביץ’, אמר הערב (שלישי) בחדשות 2 על העסקה שכביכול ניסו לרקום למינוי השופטת הילה גרסטל לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כי לא היו דברים מעולם, וכי “לנתניהו נעשה עוול בעניין הזה”.

אברמוביץ’ אמר, לאחר תחקיר שביצע: “אינני חשוד באהדת יתר לראש הממשלה, אך בעניין מינוי היועץ המשפטי אין בסיס להאשמות”.

אברמוביץ’ ציין, כי הן נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, והן השופטת בדימוס הילה גרסטל, לא סברו בזמן אמת כי מדובר בפרשיה פלילית.

הפרשן הבכיר של חדשות 2 הטיל  ספק בטענה שבכלל ניתנה הצעה כלשהי לגרסטל – בין אם בשליחותו של נתניהו או על דעתו של ניר חפץ בלבד.

לדבריו, האלוף במיל’ יפתח רון-טל, אותו הגדיר כ”חבר נפש” של גרסטל, התנה בזמנו את מועמדותו לתפקיד מפכ”ל המשטרה בכך שגרסטל תמונה לתפקיד היועץ המשפטי. אולם בשיחה שערך איתו אברמוביץ’ היום, אמר לו רון-טל כי מעולם לא שמע שגרסטל קיבלה הצעה כלשהי מחפץ – וכי “אם היה דבר כזה אני הייתי הראשון שיודע מכך”.

לדברי  אברמוביץ’, גורמים המעורים בהליך מינוי היועץ המשפטי העידו שנתניהו התנגד נחרצות למינויה של גרסטל, באופן הסותר לכאורה את הטענות שמועלות נגדו.

הבוקר חשף העיתונאי בן כספית, כי יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, ניר חפץ, הציע לכאורה עסקת שוחד לגרסטל לפיה היא תזכה בתפקיד היועמ”ש אם תתחייב לסגור את תיק המעונות נגד שרה נתניהו.

על פי החשד של חוקרי המשטרה, מי שתיווך בין הצדדים היה ידידה של גרסטל, יועץ התקשורת אלי קמיר.

בערוץ עשר חשפו הערב את גרסתו של אלי קמיר בעדותו במשטרה: “עשיתי פגישה עם ניר חפץ לבדיקת היתכנות מינויה של גרסטל לתפקיד היועמ”ש, זו הייתה יוזמה שלי ולא ראיתי בכך כל פסול. שמעתי באופן עקרוני שיש מועמד אחר שהם תומכים בו. היה משפט אחד הזוי שחפץ אמר שאינני זוכר אותו בדיוק, אמירה כלשהי שלו, אבל לא נשלחתי להעביר אף הצעה. לא העברתי לגרסטל אף הצעת שוחד”.

“שום דבר בשיחה לא נתפס בעיני כהצעה”, המשיך קמיר בעדותו, “הבנתי מהשיחה שאין שום בסיס שיתמכו במועמדות שלה”.