ח”כים תקפו את רוני אלשיך בכנסת: ‘אל תחלק ציונים לראש הממשלה’

המפכ"ל הגיע לדיון בוועדת הפנים על רקע האשמותיו בראיון ל'עובדה', רגע לפני פרסום ההמלצות, כי הופעל לחץ על החוקרים בתיקי נתניהו • דודי אמסלם צעק לעברו: "החוצפה של המשטרה לא נגמרת" • ח"כים מהאופוזיציה הפריעו והוצאו מהאולם • אלשיך: "החוקרים הפרטיים לא יוחסו לראש הממשלה"
אריה ריבקינד
ה' אדר התשע"ח / 20.02.2018 10:30

שבוע אחרי שהמשטרה המליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בגין שוחד בתיקי 1000 ו-2000, מפכ”ל רוני אלשיך הגיע הבוקר (שלישי) להשתתף בדיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת.

הדיון מתקיים על רקע התבטאויותיו של אלשיך, עוד לפני פרסום ההמלצות, בראיון שהעניק לתוכנית ‘עובדה’, במהלכו רמז כי ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים לעקוב אחרי החוקרים שעוסקים בתיקי החקירה של נתניהו.

הדיון נפתח בוויכוח בין יו”ר הועדה ח”כ יואב קיש לבין ח”כים מהאופוזיציה, שלאחריו הורחקו ח”כים שהפריעו להתנהלות הדיון – בהם לאה פדידה, מיקי רוזנטל, יוסי יונה, רויטל סויד ויואל חסון מהמחנה הציוני, וח”כ אחמד טיבי.

ח”כ סויד קראה לעברו של קיש: “אתה מנסה להלך אימים על המשטרה ועל שלטון החוק, אך ורק כי היא מנהלת את החקירות נגד ראש הממשלה. אתם עושים משפט שדה למפכ”ל”.

קיש השיב לה: “אני דוחה מכל וכל את הטענות שלך כלפי”.

פדידה צעקה לעבר קיש: “אתה תינוק ברמות”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר לאלשיך: ”הראיון שנתת לעובדה הוא בלתי מתקבל. נכנסת לתפקיד ולקחת על עצמך את כללי ההתנהגות המתאימים. מבחינתי הראיון הזה נגמר בדקה הראשונה שלו.

”אדוני המפכ”ל, אתה לא מחלק ציונים לראש ממשלה בדמוקרטיה. הראיון הזה היה כולו תאונת דרכים קשה מתחילתו ועד סופו”.

ח”כ מיקי זוהר קרא בדיון להקים ועדת חקירה ממלכתית “לבדיקת התנהלות המשטרה בחקירה של מפורסמים ונבחרי ציבור”.

“לתחושתי ולתחושת לחלק גדול מהציבור, התנהלות המשטרה בפרשת חקירות ראש הממשלה לא מקצועית, לא אובייקטיבית ולא תקינה. חשוב לי להבהיר שמשטרת ישראל עושה עבודתה נאמנה בנושא אכיפת החוק והסדר, אולם כשיש חקירת נבחרים ומפורסמים המשטרה כושלת: החקירות שלהם מודלפות כמעט תמיד לכלי התקשורת”.

יו”ר הקואליציה אמסלם צעק לעבר אלשיך: “החוצפה של המשטרה לא נגמרת”.

המפכ”ל אמר: “מאשימים את המשטרה בהדלפות, אז הגיע הזמן לעשות סדר בעניין הזה. כל עוד החקירה סודית – לא שומעים עליה מילה. מתי מתחילים להדליף? כשיש נחקרים. עורכי הדין של הנחקרים מדליפים מהחקירות. והם מדברים אחד עם השני דרך התקשורת. מישהו מנסה להראות שהמשטרה מדליפה כדי להיראות טוב יותר מבחינה ציבורית.”

ח”כ מיקי זןהר: “זו האשמה חדשה נגד ראש הממשלה?”

אלשיך: “אני הכרזתי מלחמה בהדלפות. ניתקתי את הקשר בין אנשי המשטרה לאנשי התקשורת. מעולם לא דיברתי עם איש תקשורת בלי שהיה נוכח דובר בשיחה. שוטרים עוברים בדיקות פוליגרף. כל השוטרים נבדקים בצורה כזו או אחרת כדי לשמור על הנורמות ואף אחד לא יעשה משהו שיסכן את הקריירה שלו”.

הוא הוסיף: “מדברים פה על המלצות המשטרה. אני מבקש להדגיש – המשטרה אינה ממליצה. המשטרה מגישה סיכומי חקירה ואנחנו מוציאים את הנוסח הזה ומשום מה בשיח הציבורי עדיין מדברים על המלצות. אני מוחה בתוקף. אחר כך זה כלי לנגח אותנו”.

לדבריו, “התזמון של פרסום הסיכום היה מתואם עם היועץ המשפטי. הסיכום שהופץ עבר את עינו ואושר מילה במילה”.

על הראיון שהעניק לעובדה אמר אלשיך: “נשאלתי בראיון על דברי עיתונאי, והשבתי על דברים שאני אמרתי כבר לפני שנה לתקשורת. אלה אותן מילים במדויק. לא ייחסתי לראש הממשלה שום דבר. אמרתי שיש גורמים שרחרחו סביב גורמים שחוקרים את התיקים האלו. בעיני זה לא לגיטימי. הדבר החשוב היה למנוע את זה כדי לא לאפשר את ההפרעה לחוקרים”.

המפכ”ל סירב להשיב האם הנושא נחקר: “לא מתייחס לחקירות”.

ח”כ יעקב אשר: “המשדר בשבוע שעבר היה כמו משדר בחירות. היה חסר רק שחיים יבין יגיד מהפך. צריך למצוא דרך שחקירות מסוג זה יהיו שוויוניות. לשים סוף לטררם הזה. אין מבחן בוזגלו לנבחרי ציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות