בעלי בזק והיועץ של נתניהו: אלה 7 העצורים בתיק 4000 • החשד: שוחד

יומיים אחרי שעוכבו לחקירה, הותר לפרסום: בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', בנו ורעייתו בין העצורים בפרשת בזק • אתם נעצרו: שלמה פילבר, מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, יועץ התקשורת לשעבר של רה"מ ניר חפץ ובכיר בזק עמיקם שורר • החשד: מתן וקבלת שוחד • נתניהו צפוי להיחקר
חיים טוויל
ה' אדר התשע"ח / 20.02.2018 00:37

שמותיהם של שבעת העצורים בפרשת  ‘בזק’ – המכונה תיק 4000, הותרו הלילה (שלישי), יומיים לאחר שנעצרו, לפרסום.

בעצורים: בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ’, בנו אור ורעייתו איריס. כמו כן נעצר מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה נתניהו ניר חפץ, מנכ”לית בזק סטלה הנדלר, ובכיר החברה עמיקם שורר.

ביום ראשון האריך בית המשפט את מעצרם של שישה מתוך שבעת החשודים ב-5-4 ימים.

החשדות המיוחסים להם כוללים ביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.

החשד המרכזי בפרשה הוא מתן שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על ידי גורמים בקבוצת בזק, ובהם אלוביץ’ ובני משפחתו, כדי לקדם את האינטרסים העסקיים שלה במשרד התקשורת.

על פי החשד טובות ההנאה שנתנו לנתניהו ובני משפחתו היו סיקור אוהד באתר וואלה שבשליטת אלוביץ’, בתמורה לקידום האינטרסים של בזק במשרד התקשורת על ידי מנכ”ל המשרד המושעה שלמה פילבר, הנחשב למקורבו של נתניהו.

השבוע פורסם בחדשות 2, כי על פי הערכת המשטרה והרשות לניירות ערך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יידרש לחקירה באזהרה במסגרת חקירת הפרשה.

מטעמו של שאול אלוביץ’, המיוצג על ידי עו”ד ז’ק חן, נמסר: “אלוביץ’ מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. אנו מציעים להתאזר בסבלנות ולא למהר להסיק מסקנות. אנו סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה”.

מטעמה של איריס אלוביץ’ נמסר: “אין שחר לטענות נגד גב’ אלוביץ ואנו משוכנעים שכך יתברר”.

מטעמו של אור אלוביץ’ נמסר: “קיימות טענות עובדתיות ומשפטיות כבדות משקל שיש בהן כדי לשמוט כל בסיס לחשד בעניינו של אור אלוביץ’. אין לנו ספק שזאת צריכה להיות מסקנת רשויות החקירה בהקדם”.

שלמה פילבר

שלמה פילבר. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מעו”ד נתי שמחוני ואסף קליין ממשרד הרצוג פוקס נאמן, המייצגים את הנדלר, נמסר: “מנכ”לית בזק משתפת פעולה באופן מלא בחקירותיה וכופרת בחשדות המיוחסים לה, כלל ועיקר. סבורים אנו כי ניתן וצריך היה להימנע ממעצרה ואנו תקווה שחירותה לא תישלל מעבר לכך. הנדלר בטוחה בחפותה המלאה וכי בבוא העת יוחלט על סגירת התיק כנגדה”.

עו”ד ירון קוסטליץ, סנגורו של ניר חפץ, מסר: “חפץ זומן למתן עדות פתוחה (שלא באזהרה) רק לפני כחודש וחצי ברשות לניירות ערך, והשיב על כל השאלות שנשאל. לפי ההלכה הפסוקה, גם כשאין ודאות ביחס לסטטוס הנחקר, מן הראוי להבהיר לנחקר כי האפשרות שייהפך לחשוד קיימת. כך לא נעשה בענייננו על ידי הרשות החוקרת, ולעניין זה יש משמעות רבה לעניין המשך חקירתו של חפץ. מכל מקום, אני משוכנע כי בסיומה של החקירה יתברר כי חפץ אינו חשוד, והוא ישוב לעיסוקיו”.

סנגורו של שורר, עו”ד איתן מעוז, מס: “שורר פעל בתפקידיו השונים באמות מידה מקצועיות לחלוטין כמתבקש מהנושאים שבהם טיפל מעת לעת. הניסיון לחבר בדיעבד בינו לבין אירועים אחרים שעליהם אנו שומעים ביומיים האחרונים מאולץ מאוד ואינו מתיישב עם העובדות”.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר היום בתגובה: “לא נגיב על כל טענת סרק שמושמעת בתקשורת. כל ניסיון לקדם פלורליזם וגיוון עמדות בתקשורת מוצג כמעשה פסול ולא חוקי. יש כאן מאמץ אדיר לשמור על מונופול השמאל בתקשורת. אין ולא הייתה שום תמורה ושום מעשה לא חוקי מול אלוביץ׳.

“כפי שדווח על ידי משרד המשפטים למבקר המדינה: ״רה״מ לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת… לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים״.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות