אחרי ‘שחיטה כשרה’ תור הסולחה: יעקב ריבלין ויצחק וקנין התפייסו

שרי רוט
|
ה' אדר התשע"ח / 19.02.2018 22:49
מבזק ‘בין השורות’: לפני שבועיים הנפיק הפרשן הפוליטי של בקהילה טור תוקפני במיוחד נגד ח”כ יצחק וקנין מש”ס • היום הם נפגשו ליד מזנון הח”כים והתווכחו בלהט • זה נגמר בסולחה אחרי שרבלין הבהיר שהוא עושה את עבודתו, ו-וקנין הצהיר: “אני מוחל לך”

פגשתי אותם היום (שני) במסדרון, ליד מזנון הח”כים, מתווכחים בלהט.

“אני מוחל לך, לא מקפיד עליך חלילה”, סיכם ח”כ יצחק וקנין מש”ס את הדיון עם פרשן בקהילה, יעקב ריבלין.

לפני שבועיים סקרנו ב’בין השורות’ את המתקפה של ריבלין על וקנין. “מתקפה חריפה ב’בקהילה’ נגד ח”כ יצחק ועקנין מש”ס. שימו לב לדברים, שכותב העיתונאי יעקב ריבלין”.

וכך כתב:  “לפני שבועיים התקיים דיון בוועדת האתיקה של הכנסת בתלונות הרבות נגד חזן, ויש הרבה כאלה. בתום הדיון הוחלט על עונש שטרם היה כמותו בתולדות הכנסת: הרחקה לחצי שנה, פלוס שלילת שבוע אחד של משכורת. עונש דומה אך ללא שלילת משכורת קיבלה חנין זועבי מהרשימה המשותפת, לאחר שהשתתפה בשיט המרמרה והתעמתה עם החיילים.

“ותנחשו מי עומד בראש ועדת האתיקה. ברור, חביבו של אדלשטיין ח”כ איציק וקנין (הטענה לכך שהוא “חביבו” מתבססת על האמור בפסקאות קודמות, על כך שאדלשטיין העביר מינוי של עוד שני סגני יו”ר מעבר למכסת ששת הקבועים, וביניהם אחד ניתן על ידו לווקנין – ש.ר.) האם יש קשר בין הידידות, המריבה של הראשון עם חזן, והחלטת ההרחקה החמורה? את זה ישפוט הקורא הנבון בעצמו.

“בצמרת ש”ס אומרים לנו השבוע שווקנין לא שאל אותם לפני קבלת ההחלטה. הם שמעו עליה בתקשורת. חזן כשלעצמו לא מעניין את ש”ס במיוחד. הבעיה שלהם עם ההחלטה היא כפולה. חזן נתפס בציבור הימני כלוחם הגדול נגד השמאל והערבים. כשמישהו מש”ס זורק אותו לחצי שנה מהכנסת, זה נתפס רע מאד בציבור זה.

“הבעיה השנייה היא מספרית. בחוקים רגישים כמו חוק הגיוס והמרכולים, בלי ליברמן העוין, הרוב הקואליציוני הוא זעום… אורן חזן הורחק אמנם רק מהדיונים ולא מהצבעות אך שום כוח שבעולם לא יושיב אותו מחוץ למליאה עד שלוש-ארבע לפנות בוקר רק כדי להבטיח רוב לחוקים קואליציוניים חרדיים. המכה שווקנין נתן לחזן עלולה לעלות לנו אפוא במחיר יקר”.

רבלין הוסיף ותקף: “מדובר בח”כ שבעשרות שנות כהונתו בכנסת התעסק בעיקר בהבטחת זכויות החקלאים וההתיישבות… אז מה לו ולחששות שחוק הגיוס עלול ליפול בגלל ההקפדה שלו על כללי האתיקה?”

יעקב ריבלין, יצחק וקנין

וקנין ניסה לטעון באוזני ריבלין, כי ח”כ אורן חזן, גם כך לא ממש נמצא ‘שם’ בשבילנו, המפלגות החרדיות. אבל ריבלין השיב לו, ובצדק, כי בחוק המרכולים הוא תמך בכל כוחו.

מה יביא אותו לשהות במליאה עד שתיים לפנות בוקר, רק כדי שחוק הגיוס שלנו יעבור, אחרי שהענשת אותו בחומרה בוועדת האתיקה בראשה אתה עומד? – תהה ריבלין.

ח”כ וקנין סיפר שיום קודם לדיון בוועדה, פנה חזן לח”כ הש”סי לשעבר יגאל גואטה, ידידו הטוב, וביקשו לדבר איתו. “חשבתי שהוא יתנצל בפני הוועדה, יחזור בו, אבל זה ממש לא קרה”, אמר וקנין.

היה מעניין לעקוב אחר השניים, פוליטיקאי ותיק הנמצא במשכן מאז 1996, ופרשן פוליטי שהחל את דרכו יותר מ-10 שנים קודם לכן.

ריבלין הסביר, להגנתו, כי הוא בסך הכול עושה את עבודתו, וטבעה של עבודה זו  שהיא כוללת ביקורת על נבחרי הציבור.

תכלס, הייתה שם סולחה. ועוד איך.