ציפי לבני: “נתניהו הציע לי להיות שרת חוץ בממשלה שלו – וסירבתי”

ח"כ ציפי לבני השתתפה בכנס העוסק במדיניות החוץ של ישראל וטענה: "מדיניות זה לא עניין תקציבי. אם המדיניות היא כזאת שאתה לא מאמין לה, אתה עושה שירות דב למדינת ישראל"
אריה ריבקינד
ד' אדר התשע"ח / 19.02.2018 16:47

השגריר לשעבר, רון פרושאור, אירח היום (שני) את ח”כ ציפי לבני לדו-שיח מיוחד העוסק בחשיבות של הכוח המדיני בזמן מערכה צבאית.

הדו-שיח התקיים במסגרת כנס ‘הדיפלומטית העברית הראשונה’ שאורגן על ידי מכון אבא אבן לדיפלומטיה במרכז הבינתחומי הרצליה, לציון 120 שנים להולדה של גולדה מאיר.

ח”כ לבני התייחסה לקיצוץ בתקציב משרד החוץ ואמרה: “הדבר הכי חשוב זה מדיניות. אם המדיניות של ראש הממשלה היא לא טובה, יש סכנה גדולה בכך שהיא תופץ ברחבי העולם בצורה כה מיומנת. הוצע לי להיות שרת חוץ ולא הסכמתי – כי אם המדיניות היא כזאת שאתה לא מאמין לה, אתה עושה שירות דב למדינת ישראל. מדיניות זה לא עניין תקציבי, זה עניין של שיקול דעת”.

לבני אמרה עוד: “במהלך צוק איתן כולם היו מוכנים עם החלטה לסיום הלחימה שכללה שיקום תמורת פירוז, סיוע הומניטרי אבל לא מעבר לכך, את הזכות של ישראל להגן על עצמה והתגייסות של כל העולם למנוע העברת נשק לחמאס.

“שגרירת ארצות הברית באו”ם ישבה עם החלטה מוכנה, החלטה שהפלסטינים לא כל כך אהבו. גם שגריר ישראל בוושינגטון היה על הקו, ניסינו לשכנע את ראש הממשלה והוא סירב להגיד כן”.

השגריר פרושאור ציין כי ההצעה נפלה עקב התנגדות הירדנים והפלסטינים, שהובילה לכך שלאמריקנים כבר לא נותר זמן להעביר אותה.

“אנחנו לא תמיד מנסים להבין את הצד השני איפה הוא נמצא באמת ואנחנו נוטים לפרש אותו לפי מה שאנחנו עושים, המודיעין הזה גם פה וגם במלחמה ההיא הוא קריטי. מדינת ישראל נכנסה לצוק איתן בגלל הערכה לא נכונה לגבי מה הצד השני רוצה”, אמר פרושאור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פיפי ליבני
    20/02/2018 11:48
    השפוי
  1. מי זו ציפי ליבני היא עדיין בכנסת?
    מי נותן במה לפוסטמה