ליברמן: חקירות נתניהו? רואה בסקרים שזה פוגע באמון התקשורת

שר הביטחון גילה בישיבת סיעה כי ה"תשתית התת-קרקעית" שהותקפה בלילה ברצועת עזה הייתה מנהרת טרור נוספת ליד כרם שלום: "צה"ל מוכן לכל תרחיש, גם בהתראה של אפס זמן" • על חוק הגיוס: "לא מתערב לוועדה. לא רוצה עליה לחצים" • ומה הוא אומר על הניסיון להתנקש בו? I צפו
שרי רוט
ד' אדר התשע"ח / 19.02.2018 15:11

שר הביטחון אביגדור ליברמן פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’ בכנסת בהתייחסות להסלמה הביטחונית בצפון ובאזור עזה.

ליברמן גילה: “השמדנו הלילה מנהרת טרור ליד כרם שלום. אירועים אלו הוכיחו שצה”ל מוכן לכל תרחיש, גם  בהתראה של אפס זמן. לא היה פשוט להשיג יכולת כזאת”.

ליברמן ביקש להעביר מסר לתושבי הצפון והדרום: “אפשר להמשיך את השגרה ואנחנו בהחלט ערוכים ועושים הכל על מנת שהשגרה תימשך בלי כל הפרעה”.

בהמשך התייחס ליברמן להחזרת גופות המחבלים – וטען כי הממשלה כבולה להחלטת בג”ץ, וממתינה לדיון בהרכב מורחב שאולי ישנה את הפסיקה. “מדובר באבסורד ובדבר בלתי מתקבל על הדעת, אבל אנחנו כבולים על-ידי החלטת בג”ץ”.

הוא הוסיף: “מצפה שהקבינט יאשר עונש מוות, כפי שהובטח לנו. החוק עבר בטרומית”, ציין ליברמן וסיפר על משפט הרוצח של שלושת בני משפחת סלומון הי”ד, תוך שהוא מצטט מהכתב את דברי השופט שהיה בדעת מיעוט – בעד עונש מוות.

ליברמן נשאל אם הוא לא חושב שהחקירות של ראש הממשלה פוגעות באמון הציבור – והשיב: “לא רואה בסקרים שזה פוגע באמון הציבור. זה פוגע באמון התקשורת…”

הוא הוסיף: “אני לא שופט. לא יודע לגזור דינם של אנשים ואני מציע שכולנו נמתין להחלטות בית המשפט, שזה עד כמה שידוע לי הגוף שאמור לגזור דינם של אנשים. הניסיון לגזור דינם של אנשים בתקשורת, פשוט מעוות את היסודות של המדינה. תפקיד התקשורת לדווח. לא לגזור דין”.

שר הבטחון התייחס גם לחוק הגיוס – ואמר על הוועדה שהקים במשרדו: “לא מתערב לוועדה. לא רוצה עליה לחצים פוליטיים. ביקשתי שיביאו חוק שהכי טוב לעם ישראל”.

שר הביטחון נשאל על הדיווח לפיו תכננו מחבלים להתנקש בחייו בדרך לישוב נוקדים, בו הוא מתגורר – והשיב: “המקום הכי בטוח לגור בו הוא בנוקדים. אני סומך על כוחות הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות