ה’סטירה’ שהמדינה נתנה למיכל סלומון: להרוס? “משפחת המחבל תוכל לבנות קומה שנייה”

הפרקליטות בתגובתה המשלימה לעתירה בבג"צ שהגישה משפחת סלומון - בה דרשו להשלים את הריסת בית המחבל שרצח את בני משפחתם • המדינה: לא רק שלא נהרוס את כל הבית - נאפשר את השלמת הקומה השנייה • עו"ד בלייכר: "בגיבוי המדינה הבית ייהפך לסמל שדם יהודי הפקר"
חיים טוויל
ג' אדר התשע"ח / 18.02.2018 18:21

פרקליטות המדינה הגישה אחר הצהרים (ראשון) לבית המשפט העליון את תגובתה לבקשת בימ”ש להבהיר: מה עמדת המדינה באשר לקומה השנייה בבית משפחת המחבל אשר רצח את שלושת בני משפחת סלומון הי”ד בטבח בישוב נווה צוף?

בתגובה אשר הוגשה על ידי עו”ד רועי שויקה, סגן בכיר במחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, נכתב בהתייחס לקומה השנייה של בית המחבל – אותה דרשו בעתירה בני משפחת סלומון להרוס: “אין כל מניעה עובדתית ומשפטית, להשלים את בנייתה של קומה זו ולעשות בה שימוש”.

המשמעות: בכוונת המדינה לא רק שלא להרוס את כל הבית, אלא אף לאפשר למשפחת המחבל לבנות את הקומה השנייה בביתם.

את העתירה הגישו בני משפחת סלומון לאחר שבית משפחת המחבל נהרס באופן חלקי בלבד, ובעתירה דרשו בני המשפחה כי בית המחבל ייהרס כולו. בעתירה הזכירו בני המשפחה כי חלק מבני משפחת המחבל, הורשעו באי מניעת הפיגוע.

עוד כתב עו”ד שויקה בתגובה לבימ”ש: “ביום 18.10.17 פנו בני משפחת המחבל… אל נציגת יועמ”ש איו”ש והודיעו כי בכוונתם לפנות את הריסות הקומה הראשונה, על מנת לאפשר גישה לגרם המדרגות המוביל לקומה השניה. זאת על מנת להשלים את בניית הקומה השניה ולעשות בה שימוש”.

עם זאת, הבהירו בני משפחת המחבל, באמצעות בא כוחם כי אין בכוונתם “לעשות שימוש כלשהו בשטח הקומה הראשונה שלגביה חל צו החרמה, למעט הגישה למדרגות ומהן לקומה השנייה” – נכתב בתגובת המדינה.

בני משפחת סלומון קיבלו בהלם את תגובת המדינה.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחת סלומון ואשר הגיש את הבג”צ, תקף בחריפות את עמדת המדינה: “תשובת המדינה צריכה להרעיד את אמות הסיפים. המדינה מאשרת למשפחת המחבל הנאלחת שבני המשפחה הורשעו בזה שיכלו למנוע את הפיגוע ולא מנעו ואף לאחר הטבח גיבו את מעשה המחבל – לבנות את ביתם מחדש מעל מקום ביתם הקודם בכספי טרור.

צילום: באדיבות חוננו

“קשה להגיד את הדברים, אבל בית המחבלים בגיבוי נציגי המדינה יהפך להיות סמל לכך שדם יהודי הפקר וכל מי שרוצה לשפוך את דמנו יזכה בכל טוב. אנו קוראים לראשי המדינה להתעשת ולפעול להציל את אזרחי ישראל ממצב מביש ומסוכן זה”.

לאחר הדיון בעתירה לפני כשלושה שבועות סיפרה מיכל סלומון: “בסוף הדיון פניתי לשופטים ואמרתי להם, שאנחנו פה מסיבה אחת – צריך לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא, לאף אחד אין מושג מה זה להיות משפחה שכולה באמת, מאחורי זה יש חיים שלמים, יש הרבה סבל, יש הרבה החלטות שצריכים לקחת לבד.

“ואנחנו פה כדי שהמשפחה הזו, משפחת השכול תסתיים, שלא יצטרפו עוד חברים חדשים. כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, ויבין שהפקר חיי אדם מתחיל כאן, במניעת ההרתעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינה מטומטמת
    18/02/2018 18:48
    ליברמן
  1. מדינת ישראל פשטה את הרגל ואת הערכיות