יכול להיות שלפיד שיקר? במסמך ניגוד העניינים שלו אין זכר למילצ’ן

יו"ר יש עתיד הצהיר בריאיון שהעניק ביום חמישי ל'חדשות 2' כי חתם על מסמך ניגוד עניינים מול איש העסקים ארנון מילצ'ן, אצלו עבד בעבר • אלא שבדיקת גל"צ חושפת: שמו של איש העסקים לא מופיע במסמך
יוני גרין
ג' אדר התשע"ח / 18.02.2018 15:36

האם יו”ר יש עתיד לא אמר אמת כאשר הצהיר כי חתם על הסכם ניגוד עניינים מול איש העסקים ארנון מילצ’ן, לפני כניסתו לתפקיד שר האוצר?

העיתונאים אראל סגל ושמעון ריקלין חשפו היום (ראשון) בתוכניתם בגלי צה”ל, כי למרות שלפיד עצמו טען כי בהסכם שחתם מול משרד המשפטים הזכיר את ארנון מילצ’ן כמי שהיה מעסיקו בעבר – הרי שבפועל שמו של מילצ’ן לא מופיע במסמך.

נזכיר, כי בראיון שהעניק לפיד במהדורת ‘חדשות 2′ ביום חמישי האחרון,  הוא אמר: “מילצ’ן היה מעסיק שלי למפני 22 שנה. בדיוק בגלל הטענות האלה לניגוד עניינים, הלכנו למשרד המשפטים, סגרנו וחתמנו את הסכם בעניין”.

מיש עתיד נמסר בתגובה לחשיפת גל”צ: “ברגע שיאיר לפיד נכנס לפוליטיקה, הוא פעל לפי הנחיות משרד המשפטים, וכל הניסיונות שישנם לא ישנו את העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בקבלת שוחד”.

ריקלין אמר לאחר החשיפה:  “אנחנו לא טוענים שנתניהו אשם וגם אחרים ולמה אותו חוקרים ואותם לא. אני אומר לכם שנתניהו לא אשם, הוא לא נטל כסף מאחרים. חשוב לי להדגיש את זה. את האחרים לא בודקים. המשטרה לא מחפשת את האמת, אלא את הראש של נתניהו”.

הוא הוסיף: “אני אומר שאם יש הסכם ניגוד עניינים בין לפיד למילצ’ן, שיראו אותו. אנחנו מדברים עם עובדות ועל מה שחתום”.

בחשבון הטוויטר שלו צייץ ריקלין: “בניגוד לטענתו חשפנו שלפיד לא חתם הסכם ניגוד עניינים מול מילצ׳ן. זה לא מעניין אף אחד. רק הראש של ביבי. אז לפחות תפסיקו לדבר בשם האמת והחוק”.

ריקלין, שעיתונאים בשמאל נהנו בשנה האחרונה ללעוג לו, מוקם במקום ה-22 ברשימת ’50 העיתונאים המשפיעים בישראל’ של העיתון גלובס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד לא צריך לשקר, אף פעם לא בודק את העובדות ולכן כותב ואומר מה שבא לו , כבר
    20/02/2018 14:34
    דוד מהשרון
  1. לפני שנים שייך את הפסל ג’קומטי (שנפטר ב 1966) לאמני הרנסנס, את האסטרונום קופרניקוס שייך לחכמי יוון העתיקה, בתפקידו כשר אוצר כתב על פרדוקס האבן אשר ייחס לפילוסוף זנון מהמאה ה 16, אבל הפרדוקס לא של זנון שנולד ב 490 לפנה”ס
    עלינו לסלוח ללפיד ולא להאשימו בשקר, הוא לא מבחין בין אמת לשקר.
    הרשת מלאה בהגיגים של דוקטור לפיד – ראו את ב. מיכאל, ראו קטעים ב גב האומה