נתניהו הצביע על שרידי המל”ט שיורט ושאל: “זריף, אתה מזהה?”

יוני גרין
|
ג' אדר התשע"ח / 18.02.2018 12:45
בנאומו בכנס הביטחון במינכן הציג נתניהו לנוכחים חלק מהמל”ט שחדר לישראל והופל בשבת שעברה • פנה לשר החוץ האיראני: “זריף, אתה מזהה את זה? אתה צריך לזהות את זה. זה שלך… אתה מוזמן לקחת איתך חזרה מסר לעריצים בטהראן – אל תעמידו למבחן את הנחישות של ישראל”

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר היום (ראשון) בנאום שנשא בוועידת הביטחון במינכן, כי ישראל “תפעל ללא היסוס – לא רק נגד משתפי הפעולה עם איראן, אלא גם נגד איראן בעצמה”.

במהלך הדיון הוא גם שלף שרידים מהמל”ט האיראני שהופל בשבת שעברה בגבול הצפון, והציג אותו בפני הנוכחים.

“המשטר האיראני פוגע בבני עמו. איראן אינה גרמניה הנאצית ויש הרבה הבדלים בין המשטרים, אבל יש גם הרבה נקודות דומות: איראן אומרת שוב ושוב שהיא מעוניינת להשמיד את ישראל והיא מאיימת על העולם באלימות. איראן צריכה להחליט אם היא מדינה או בעיה. הם בחרו להיות בעיה שמאיימת גם עליכם. מבחינתי איראן היא האיום הגדול ביותר על העולם כולו ולא רק על ישראל”, אמר נתניהו.

נתניהו הצהיר כי ישראל תמנע מאיראן מלהתקרב לגבולה: “אמרנו שיש לנו קווים אדומים, אנחנו נמנע מאיראן להתבסס בסוריה. אבל איראן מנסה לחצות את הקווים האדומים האלה. בסוף השבוע שעבר זה הגיע לשיא חדש: הם שלחו מל”ט לשטח ישראל, שהופל על ידינו. אנחנו לא נאפשר לאיראן להקים כוח בגבול שלנו עם סוריה. אנחנו נתקוף לא רק את השליחים של איראן, אלא גם את איראן עצמה”.

נתניהו המשיך: “איראן מנסה להפוך את סוריה לקולוניה שלה. היא רוצה להעביר את הצבא שלה מאיראן  לחצר האחורית של ישראל. היא רוצה להקים בסיסים ימיים בים התיכון. היא רוצה להקים בסיסים למליציות שיעיות. והיא רוצה להקים בסיסים אווירים ולהעביר מטוסי קרב. היא משנה את חוקי הבסיס בסוריה – ואנחנו לא נאפשר זאת”.

נתניהו פנה למשתתפים: “עוד מעט ידבר כאן שר החוץ האיראני על השלום. הוא טוען שאיראן נלחמת בקיצוניות. הוא טוען שהסכסוך במזרח התיכון לא ייפתר בפתרון צבאי. איך הוא יסביר את העובדה שהם שולחים מל”טים לישראל?”, תהה נתניהו.

בשלב זה הוא שלף ראש הממשלה חתיכה מהמל”ט האיראני שיורט – ואמר: “הנה חלק מאותו מל”ט איראני או מה שנשאר ממנו אחרי שיירטנו אותו. הבאתי את זה לכאן כדי שתוכלו לראות במו עיניכם. מר זריף, אתה מזהה את זה? אתה צריך לזהות את זה. זה שלך. אתה מוזמן לקחת איתך חזרה מסר לעריצים בטהראן – אל תעמידו למבחן את נחישותה של ישראל”.

נתניהו התייחס גם למיקום הועידה. “כאן בדיוק הבנו לפני ארבעה עשורים עד כמה שהשמירה על ביטחוננו חשוב. בלי ביטחון שום דבר לא יכול להתקיים, לא שלום, לא ביטחון לא שגשוג. עבור העם היהודי התרחשו כאן שני אירועים מכריעים: ב-1972 נרצחו כאן 11 ספורטאים שלנו ולפני 80 שנים התרחש כאן אירוע עם השלכות קשות, שנתן את האות לתקופה הכי קשה בהיסטוריה”.

“המנהיגים שחתמו על ההסכם שהיה כאן, היו אנשים שחשבו שהם מביאים שלום וחיזקו בהסכם מינכן את הנאצים. הם היו יכולים לבחור במסלול אחר”.

שר החוץ האיראני זריף הגיב לנאומו של נתניהו ואמר: “הייתם הקהל לקרקס. זה לא שווה אפילו תגובה”.

זריף הוסיף: “ישראל פועלת בתוקפנות כמדיניות כלפי שכנותיה”.