שני חיילי צה”ל נפצעו קשה כשבדקו דגל חשוד שנתלה על הגדר בעזה

חיים טוויל
|
ב' אדר התשע"ח / 17.02.2018 19:38
שני לוחמי צה”ל נפצעו קשה ושניים בינוני בפיצוץ מטען חבלה שהופעל כאשר הגיעו לבדוק דגל פלסטין שנתלה בחסות הפגנות אמש על גדר הביטחון בדרום רצועת עזה • בתגובה ירו טנקים של צה”ל ופגעו בעמדת תצפית של הג’יהאד האסלאמי • דו”צ: רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה

שני חיילי צה”ל נפצעו בצהריים (שבת) באורח קשה ושני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל, כתוצאה מהפעלת מטען כנגד כוח צה”ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה.

החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה בבאר שבע. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.

מחקירת התקרית עולה, כי כוח משותף של גולני והנדסה הגיע למקום על מנת לבדוק את הנקודה, בעקבות דגל פלסטין שהונח אתמול, בחסות ההפגנות של פורעי חמאס המתקיימות במקום, ואז התרחש הפיצוץ של המטען שהונח מתחת לדגל.

ככל הנראה המחבלים ניצלו את הערפל כדי להתקרב לגדר ולהטמין את מטען החבלה ממש בצמוד. לאחר מכן, הם תלו ככל הנראה דגל כלשהו במקום כדי למשוך את כוחות צה”ל לנקודה – ואז להפעיל את המטען.

הפצועים קשה הם לוחמי הס”פ מהנדסה קרבית.

דובר צה”ל, תא”ל רונן מנליס, מסר כי מדובר ב”אירוע טרור חמור שיש בו פוטנציאל כדי לערער את היציבות במרחב. אנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה מעל ומתחת אליה”.

הרמטכ”ל גדי אייזנקוט קיים אחר הצהריים דיון מקיף, בהשתתפות אלוף פיקוד הדרום אייל זמיר, ראש אמ”ן ובכירים נוספים.

גורם צבאי מסר כי בסביבות השעה 15:40 הופעל מטען צד על כוח צבאי שנע באזור גדר המערכת. זמן קצר לאחר כך צה”ל תקף עמדת חמאס שנמצאת סמוך לגדר מצדו הפלסטיני, קרוב לנקודה בה הופעל המטען.

בצה”ל מבהירים, כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים ונערכת הערכת מצב של אוגדת עזה בפיקוד הדרום.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר: “בהמשך לפניות לגבי האירוע הבטחוני, יודגש כי מדובר באירוע צבאי שהתרחש בגבול. למעט שמיעת פיצוץ עמום ביישובים הסמוכים, אין לאירוע כל השלכות על היישובים ואין שינוי בהנחיות לתושבים. אנחנו בשגרה”.