הלהיט החדש: חרדי מקראון הייטס הקים חברה למוצרי טיפוח של הזקן

נתן פרל
|
א' אדר התשע"ח / 16.02.2018 12:08
לייזר סייפריס לא היה מרוצה מחומרי טיפוח הזקן המאוד ארוך שלו • אז הוא עשה ניסויים עם שמנים בפנימיית הישיבה בה למד • התוצאה: ‘הדרת פנים’ – חברה לייצור מוצרי טיפוח לזקן

גברים יהודים התעטרו בזקן מלא ושלם במשך הדורות, בכל מקום בו התגוררו. הם הילכו עם הזקן בגאווה, ולעיתים בסיכון גדול. אך באופן כללי, הזקן היה דבר שלא חשבו עליו יותר מדי. הוא פשוט היה שם.

אך במאה ה-21, נראה שהדברים טיפה שונים. מוצרי טיפוח לזקן הם שוק חם והעולם החרדי אינו חסין מכך.

מדוע? האם זהו רק עניין אופנתי או שיש בזה משהו? ואם זה רק עניין של מראה טוב, האם זהו דבר רע?

“ללא ספק זה לא רק עניין של מראה חיצוני”, אומר לייזר סייפריס, המייסד של ‘הדרת פנים’, חברה לייצור מוצרי טיפוח לזקן, בשיחה עם אתר collive.

לדבריו, אין שום פסול בלרצות שהזקן ייראה מסודר ומטופח יותר, מה שהוא מגדיר טיפה יותר “מענטש”.

לפי סייפריס, ישנן מעלות רבות לנוחיות ובריאות העור ששימוש בשמן לזקן מספק. הוא אומר שאנשים המשתמשים דרך קבע בחומרים לטיפוח הזקן, חשים פחות גירודים ויובש בעור מתחת לזקן, ושהזקן עצמו מרגיש רך וחלק יותר.

סייפריס החל עם ‘הדרת פנים’ לפני למעלה משלוש שנים בתור תחביב בפנימיית הישיבה בה למד בקראון הייטס שבברוקלין. חומרי הזקן בהם השתמש על הזקן – הארוך מאוד שלו – לא עשו את העבודה המתבקשת, אז הוא החליט להתחיל וליצור אחד משלו.

בילדותו, אמו השתמשה בסוגים שונים של שמנים לצרכי בריאות, כך שהיה לו מעט מידע וניסיון בתחום. ניסוייו היו כה מוצלחים עד שחבריו בישיבה חשו בהבדל – וביקשו לנסות גם.

וכך נולד לו העסק ‘הדרת פנים’.

הדרת פנים

צילום: collive.com

המוצרים נמכרים בחנויות ‘קראון דראגס’ ו’כובעי פרימו’ בשכונת קראון הייטס, מרכזם של חסידי חב”ד עטורי הזקנים, ובאתר המכירות של החברה.

לדבריו, התגובות שהתקבלו עד כה חיוביות מאוד, דבר שמסביר מדוע המוצרים נעשו כה פופולריים בעולם החרדי.

“כל האנשים שמגלחים ונוגעים בזקן שלהם”, כותב מנחם, “כדאי שבמקום זה תתחילו לגרום לזקן שלכם להיראות ולהרגיש טוב”.

“זה לא שונה משימוש במוצרים ייעודיים אחרים, כמו חומרים לשיניים לדוגמה” כותב יהושוע. “מוצרי ‘הדרת פנים’ הם טבעיים וקלים לשימוש, הם לא ניכרים אך גורמים לשינוי גדול להתנהלותו של הזקן ולהרגשה הכללית”.