החרדים נגד ליברמן: אנו נניח את הצעת חוק הגיוס על שולחן הכנסת

ליברמן הכריז כי מינה צוות מקצועי במשרד הביטחון לגיבוש תזכיר חוק גיוס: "לנגד עיניהם תעמוד אך ורק טובת המדינה והציבור. ללא רעשי רקע וללא התערבות פוליטית" • יהדות התורה וש"ס הגיבו בהודעה משותפת: "החוק הוא החלק המרכזי בהסכם הקואליציוני שלנו עם נתניהו והליכוד"
אריה ריבקינד
ל' שבט התשע"ח / 15.02.2018 21:59

עימות חזיתי בין המפלגות החרדיות לשר הביטחון: סיעות יהדות התורה וש”ס פירסמו הערב (ליל שישי) הודעה משותפת, בתגובה להודעתו של השר אביגדור ליברמן, לפיה מינה צוות מקצועי במשרד הביטחון לגיבוש תזכיר חוק גיוס חרדים לצה”ל.

“חוק הגיוס הוא החלק המרכזי בהסכם הקואליציוני שלנו עם ראש הממשלה והליכוד, וההחלטות בנושא זה נבחנות במבחן התוצאה”, נאמר בהודעה. “אנו נניח הצעת חוק על שולחן הכנסת, שלה הסמכות לאשר ולקבוע את המדיניות, ולאשר את החקיקה”.

קודם לכן הערב הודיע שר הביטחון כי בראש הצוות שמינה עומד היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו”ד איתי אופיר, וחברים בו אכ”א, הפרקליטות הצבאית, הרבנות הצבאית והאגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון.

לפי ההודעה, הצוות ישלים את עבודתו ויגיש הצעה לתיקוני חקיקה לאישור שר הביטחון.

שר הביטחון אמר עם פירסום ההודעה מינוי הצוות: “הגיוס לצה”ל הוא נושא יותר מדי חשוב, מכדי להפוך אותו לכלי פוליטי לאיסוף קולות. זו הסיבה שהחלטתי שאת החוק יגבשו אנשי המקצוע הבכירים ביותר בצה”ל ובמשרד הביטחון”.

לדבריו, “לנגד עיניהם תעמוד אך ורק טובת המדינה והציבור בישראל. ללא רעשי רקע וללא התערבות פוליטית”.

כבר לפני 10 ימים אמר ליברמן  בישיבת סיעתו, בהתייחס לחוק הגיוס שהסיעות החרדיות דוחפות לתקן במושב החורף: “הנושא של גיוס בני ישיבות או גיוס לכולם, זה נושא יותר מדי חשוב מלהפוך אותו לנושא אלקטוראלי, לניגוח פוליטי, או למכשיר לאיסוף קולות. אנחנו נתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבש אותו צוות מיוחד שעובד כרגע בתוך משרד הביטחון”.

לדבריו, “ראיתי כמה נוסחים של החוק שניסחו הפוליטיקאים, זה לא מעניין אותנו. אנחנו נתייחס אך ורק לחוק שמי שמביא אותו זה היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עם כמה אנשים, כולם מנותקים מן הפוליטיקה, מן האינטרסים, אנשים שנטו מדברים ביטחון, כולל אנשי צבא, משפטנים ואחרים, וברגע שהחוק הזה יהיה מוכן – זה הנוסח שאנחנו נתמוך בו”.

הוא הוסיף: “כל ניסיון להפוך ולהוסיף עוד קצת דלק למדורה, אני חושב שזה לא נכון מבחינת החוסן הלאומי, מבחינת ההומוגניות של החברה הישראלית, ואנחנו בהחלט נתנגד לכל ניסיון של כפייה דתית, אבל גם נטפל בכל הסוגיות באופן רציני, שקול, ובטח ובטח גיוס לצה”ל, אסור שזה יהפוך לאיזשהו מטבע פוליטי ונעסוק בספקולציות כאלה ואחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם המינוי שלו לשר בטחון זה מקצועי
    16/02/2018 00:37
    שיחזור לרוסיה
  1. ולא פולטי