6 יהודים נרצחו בטבח בפלורידה • תלמידים שניצלו עלו לברך ‘הגומל’

בין 17 הקורבנות זוהו שישה יהודים ז"ל שנרצחו • היום עלו לתורה בבית חב"ד של פארקלנד תלמידים שניצלו מהטבח, כדי לברך 'הגומל' • שלוחי חב"ד עובדים מאז אתמול מסביב לשעון: מנחמים הורים מתאבלים ובני משפחות שבניהם נפגעו • הערב תתקיים עצרת תפילה וחיזוק של הקהילה
נתן פרל
ל' שבט התשע"ח / 15.02.2018 17:33

17 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו באירוע ירי שהתרחש ביום רביעי אחר הצהרים (שעון מקומי) בבית ספר בעיר פארקלנד שבפלורידה, בו לפחות 40 אחוז מהתלמידים הם יהודים.

בין 17 הקורבנות זוהו שישה יהודיים שנרצחו בטבח – ביניהם:

מידאו פולק בת 18 ז”ל

ג’יימי גוטנברג בת 14 ז”ל

אלכס שכטר בת 19 ז”ל

אליזה אלחדף בת 14 ז”ל

סקוט בייגל בן 35  ז”ל – מורה לגאוגרפיה.

אהרון פייס ז”ל, הגיבור שזינק אל הכדורים כדי להציל את הילדים.

בהודעה מטעם חב”ד נאמר כי “גם אחרי שהכדורים נפסקו והסטודנטים והמבוגרים שנרצחו מזוהים, הטרגדיה בקהילה מתפתחת. ‘מדובר בקהילה קטנה, שבה כמעט מחצית מהאוכלוסייה היא יהודית, כך שכולם קשורים במה שקרה’, אמר הרב יהושע ביסטון. מבין 17 הקורבנות שאושרו, הרבנים מאמינים כי לפחות שישה היו יהודים, כולל מאבטח מבוגר”.

ארגון ‘חסד של אמת’ בפלורידה פועל כדי לשמור על כבוד המת.

בתוך כך, היום עלו לתורה בבית חב”ד של פארקלנד תלמידים שניצלו מהטבח, כדי לברך ברכת ‘הגומל’.

שלוחי חב”ד באיזור עובדים מאז אתמול מסביב לשעון ומנחמים הורים מתאבלים שאיבדו את יקיריהם, ועזרים למשפחות אחרות להתמודד עם ילדיהם הפגועים.

בהודעה מיוחדת שפרסמו השלוחים נאמר:

“הלבבות שלנו קרועים. הילדים שלנו מפחדים. אבל אנחנו אף פעם לא מאבדים את אמונתנו.

בזמנים של טרגדיה וכאב אנחנו נפגשים. הלילה נתאחד בתפילה ולהעניק נחמה זה לזה. כאשר הקהילה שלנו מתחילה לעכל את האימה של הירי אתמול בבית הספר התיכון, אנחנו צריכים להתחבר לאלוקים ואחד עם השני יותר מתמיד.

הצטרפו אלינו יחד הערב, בשעה 18:00, לתפילה משותפת בראשות כל הרבנים המקומיים של חב”ד וקרל ספרינגס. התפילה תלווה בטקס הדלקת נרות.

התפילות יהיו באמפיתיאטרון של פארקלנד. נא להגיע מוקדם משום שיהיו בדיקות ביטחוניות קפדניות”.

“זו היתה סצנה קורעת לב”, סיפר אמש  הרב מנחם מענדל גוטניק, מנהל הפעילות של חב”ד בפארקלנד. “ההורים התרכזו בחוץ בזמן שילדיהם היו עדיין בתוך בית הספר, ולא היתה להם שום דרך להציל אותם.

“יחד עם הרב יהושע ביסטון, מיהרתי לבית הספר כדי לתת תמיכה לכל מי שיכולנו. בבית הספר יש לפחות 40% יהודים, אז אנחנו מכירים רבים מהתלמידים ומהוריהם. עברנו מהורה להורה וניסינו להציע כמה שיותר נחמה, ועזרנו לומר תהילים, להתפלל לשלום התלמידים ולסגל בבית הספר. ”

המשטרה המקומית עצרה את היורה, ניקולס קרוז, בן 19, תלמיד לשעבר בבית הספר, שעבד בחנות הממוקמת בסמוך לתיכון.

עד כה לא ברור המניע למתקפת הירי. לפי המשטרה, היורה צפה אתמול ביוטיוב ולמד כיצד להכין פצצות.

שני הסנטורים של פלורידה, שעודכנו על ידי גורמי הביטחון, סיפרו כי היורה חבש מסכת גז כשהוא נכנס לבית הספר.

הוא נשא רובה, מחסניות תחמושת ורימוני עשן. כדי להוציא את התלמידים מהכיתות הפעיל ניקולאס קרוז את אזעקת האש.

האירוע החל בסביבות השעה 14:30, שעה שבה סיימו חלק מ-2,000 תלמידי בית הספר את יום הלימודים והתכוונו לצאת לביתם.

נועה גולן, תלמידת ביית הספר סיפרה ברשת ב’ הבוקר: “יצאנו לדשא כי חשבנו שזה תרגיל, אבל אז שמענו את הירי והמורה אמרה לנו לרוץ, היינו הכי רחוקים ולכן היינו היחידים שיכלו לברוח. אבל שאר התלמידים התחבאו בכיתות, בארון או ליד החלון. רצו שנרוץ לאיזו חנות אבל אני גרה ליד בית הספר אז רצתי הביתה”.

היא הוסיפה: “אני מכירה חלק מהנפגעים. לא כל כך הכרתי את הרוצח, אבל דיברתי איתו כמה פעמים כי הוא עבד בחנות ליד הבית שלי. הוא נראה לי איש מוזר כזה, ועכשיו אני יודעת למה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות