רב שביצע מעשים חמורים בגיסותיו הקטינות יפצה ב-200,000 ש”ח

שתי אחיות הגישו תביעה אזרחית נגד בעלה לשעבר של אחותן, אחרי שהורשע בביצוע מעשים חמורים ונשלח ל-6 שנות מאסר • הנתבע טען שהן לא הביאו ראיה לנזק שנגרם להן - אך השופט קבע: סבלן לא יכול להיות שנוי במחלוקת • האחות הקטנה הצהירה: מעשיו גרמו לה לעזיבת העולם הדתי
חרדים 10
ל' שבט התשע"ח / 15.02.2018 15:41

רב שהורשע בביצוע מעשים חמורים בגיסותיו הקטינות, אחיותיה של אשתו לשעבר ונשלח ל-6 שנות מאסר, חויב לשלם בעקבות תביעה אזרחית שהגישו נגדו – פיצוי כספי של 200,000 שקלים. כך פרסמה עו”ד נירה בן דוד באתר Psakdin.

האיש ביצע את העבירות בין שנת 1998 לשנת 2000 והורשע בשנה שעברה. לאחר הרשעתו החליטו שתי האחיות להגיש נגדו תביעת נזיקין, בטענה כי נגרם להן נזק נפשי וחברתי רב.

התביעה של שתי הגיסות לשעבר הוגשה בעקבות מקרה אחר שאירע לפני שמונה חודשים: אדם הודה בביצוע מעשים חמורים בשתי אחיות של גרושתו, בזמן שהיו בנות 12 ו-14. במסגרת הסדר טיעון נגזרו עליו שש שנות מאסר וכן פיצוי למתלוננות על סך 30,000 שקלים.

לאחר פרסום גזר הדין הזה, הגישו האחיות תביעת פיצויים אזרחית נגד הגיס שפגע בהן ונשלח לכלא.

עו”ד בן דוד מציינת, כי התביעה הוגשה בהתאם לסעיף בפקודת הראיות המאפשר להתבסס על ממצאים שנקבעו בפסק דין פלילי כראיה במשפט אזרחי ללא צורך בהוכחה.

לטענת שתי התובעות, הגיס לשעבר הסב להן נזקים, קטע את התפתחותן והרחיק אותן ממשפחתן. הן ביקשו פיצוי על הכאב והסבל שנגרמו להן בשל התקיפות שביצע. האחיות הדגישו גם את החרדה הנפשית והבדידות החברתית שנכפו עליהן בעקבות מעשיו.

שתי האחיות ביקשו בתביעה לפסוק לאחות הגדולה פיצוי גבוה יותר, לנוכח המעשים הקשים שבוצעו בה.

הנתבע מצדו טען כי התובעות לא הביאו כל ראיה לנזק שנגרם להן בגין מעשיו, וכי יש להסתפק בפיצוי שנפסק להן בהליך הפלילי.

הוא הוסיף שהתביעה לוקה בשיהוי של שנים רבות וכי מטרת התובעות היא לסייע לאחותן, גרושתו, במאבק על הרכוש שהיא מנהלת נגדו.

למרות שהנתבע טען שהאחיות לא הוכיחו שנגרם להן נזק, סגן נשיאת בית משפט השלום בבאר שבע אלון גביזון חייב אותו לשלם להן פיצוי של כ-200,000 שקל, והבהיר שסבלן לא יכול להיות שנוי במחלוקת.

השופט הדגיש, כי בתצהירה העידה האחות הקטנה שמעשיו של הנתבע גרמו לה לבדידות, חוסר אונים ואף רגשות אשמה שכן הרגישה כ”מופקרת”. כמו כן, מעשיו גרמו לה לעזיבת העולם הדתי, לאובדן הילדות והתמימות וניתוק מהמשפחה.

השופט הוסיף שהנפגעת השנייה ציינה בתצהירה, כי ״שום כסף״ לא ירפא את נפשה על מה שעולל לה הנתבע. כמו כן, בתסקיר שהוגש בהליך הפלילי צוין כי היא חווה בין היתר תחושות של ייאוש, דכדוך ועצב עמוק, רתיעה מגברים מבוגרים, פגיעה בביטחון העצמי וחרדה מתמשכת.

עו”ד בן מציינת, כי השופט הדגיש כי אומדן כאבה וסבלה של קטינה שנפגעה על ידי בן משפחה אינו מלאכה פשוטה.

בסופו של דבר פסק השופט לאחות הקטנה פיצוי של 40,000 שקל ולאחות הגדולה 125,000 שקל – בנוסף לסכומים שנפסקו לטובתן בהליך הפלילי.

הנתבע חויב גם בהוצאות בסך 24,000 שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקרוב גם אני תובעת את גיסי האנס
    16/02/2018 00:06
    ריטה
  1. שירקבו כל הקבוצה הזאת