בערב ר”ח אדר נעשה לנו נס. לפיד נחשף כמלשן הכיתה • טור פוליטי

נראה לכם שאחרי הלשנה כזו נתניהו יסגור איתו קואליציה? אפילו מכונית משומשת לא יעז לקנות ממנו • ונתניהו עצמו? הוא שלף כעת מהנפטלין את הטון המרוסק, העצוב, המאוד אנושי, ששמור איתו לעיתות צער, צרה וצוקה
שרי רוט
ל' שבט התשע"ח / 15.02.2018 21:00

אחרי שבועות של הדלפות, השבוע, היה זה זה שבוע של המלצות.

זוכרים את החשש של המפלגות החרדיות מהקמה מחודשת של ממשלת נתניהו-לפיד? אחרי הכול, היה מדובר בתרחיש לא בלתי אפשרי.

עם כל הכבוד לכבוד שרוחש נתניהו, ובעיקר רעייתו שרה, לציבור החרדי, אם אתה מסיים מערכת בחירות בלי מספיק מנדטים, והברירה היחידה שלך זה לחבור ללפיד ולגבאי, כשהחרדים מטילים וטו על חיבור שכזה – אף אחד לא יצפה שנתניהו ישליך את תוצאות הבחירות לפח ויאפשר למישהו אחר להרכיב את הממשלה הבאה.

אז כמעט בערב ר”ח אדר נעשה לנו נס.

גלוי וידוע שהמכה בפטיש בהמלצות להפללת נתניהו, היה לפיד – מי  ששימש שר אוצר בממשלת נתניהו הקודמת.

נראה לכם שאחרי הלשנה שכזו נתניהו יסגור איתו קואליציה? להערכתי, אפילו מכונית משומשת לא יעז לקנות ממנו.

ומה באשר להשפעת ההמלצות על נתניהו עצמו? ובכן, מן הסתם כולכם צפיתם בהופעתו מיד לאחר הפרסום. באתי לדבר אתכם “מלב אל לב”, שלף מהנפטלין את הטון המרוסק, העצוב, המאוד אנושי, ששמור איתו לעיתות צער, צרה וצוקה. הוא שב והזכיר  את הרדיפה הבלתי פוסקת נגד אשתו וילדיו. “ואני אוהב אותם מאד”.

בקיצור, הוא עשה את כל מה שצריך לעשות כדי לעורר אצל הליכודניק הממוצע את מיתרי הרגש. ככל שהתקשורת תשנא את המנהיג מרחוב בלפור, כך ה’עמך’, המוכרים מהבאסטות, נהגי המוניות, האנשים הפשוטים מירוחם ומדימונה, ממטולה ומאילת – יאהבו אותו יותר.

ליכודניק לא אוהב שנועצים סכין בלב של המנהיג שלו. גדעון סער למד זאת על בשרו כשיצא אל המדבר האופוזיציוני ונתפס כמי שלא מיישר קו עם נתניהו. ממלך הליכוד הפך למי שלא בקלות יכבוש את המקומות הראשונים מחדש.

נראה לכם שמירי רגב לא ישנה בלילות מרוב אהבתה לנתניהו? לא.

היא פשוט מבינה בשכל ישר, את מה שכל ליכודניק מבין. חבק את ביבי, עטוף באהבה את שרה, והליכודניקים ישיבו לך מלוא חופניים אהבה.

אז אתם שם, באופוזיציה, רגע לפני שאתם מתחרים ביניכם על עוצמת ההודעה האנטי-ביביסטית שתוציאו לתקשורת, כדאי שתעשו קצת שיעורי בית. אם אתם באמת רוצים לרסק את נתניהו, אל תספרו על זה לאנשים שלו.

כי כשאנשי השבט מריחים סכנה, הם מוכנים להילחם עד טיפת דמם האחרונה. זה הבגין שלהם. הוא המנהיג.

עם סיגרים או בלי, עם שמפניה ורודה או בלי, עם BA או בלי MA, בצעקות וצרחות או בהופעה של דמעות בעיניים – הם יילכו איתו לאורך כל הדרך, עד לקלפי.

כפרשנית פוליטית, יש לי תחושה, שיום שלישי האחרון הוא היום שהזניק את המנדטים של הליכוד. גם אם הסוקרים לא יראו לכם את זה, חכו ליום הבוחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות