“דינו מוות”: 4 מאסרי עולם לרוצח שלושת בני משפחת סלומון הי”ד

ביה"ד הצבאי גזר 4 מאסרי עולם ופיצוי 1.8 מיליון על המחבל שטבח בבני משפחת סלמון הי"ד • שופט בדעת מיעוט: "דינו אחד - מוות" • השופטים קראו למנוע שחרורו בכל עסקה עתידית • ליברמן: "שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם שהחיוך עוד מרוח על פרצופה"
חיים טוויל
ל' שבט התשע"ח / 15.02.2018 10:52

בית המשפט הצבאי בעופר גזר הבוקר (חמישי) ארבעה מאסר עולם ופיצוי כספי בסכום של 1.8 מיליון שקלים על המחבל עומר אל עבד, שרצח את שלושת בני משפחת סלומון הי”ד –  האב יוסי סלומון, הבן אלעד והבת חיה הי”ד – בטבח שביצע בבית המשפחה בליל שבת ביישוב נווה צוף-חלמיש.

השופטים הודיעו כי דנו גם בעונש המרבי בחוק – עונש מוות.

אחד השופטים אמר במהלך הקראת גזר הדין: “המעשה, שבוצע ביום שבת הקדוש, הוא שפל מפלצתי שאדם סביר לא יכול לסבול אותו. מדובר במעשה הקשה ביותר שכתוב בחוקים כאן ובעולם. השאלה היא האם לתת לו עונש מאסר או שהנאשם צריך למסור את נשמתו”.

שופט נוסף בהרכב אמור כי אסור שהמחבל יצא מהכלא במהלך חייו. “אני קורא לרשויות שלא לשחרר את הנאשם בשום הסדר, כדי להרחיק אותו מהחברה”.

השופט דב גלבוע היה בדעת מיעוט כי יש להטיל עונש מוות על המחבל. “מדובר בנסיבות חריגות במיוחד. מעשיו הנפשעים של הנאשם כוונו לפגוע בערך החיים ובוצעו ביום הקדוש. היה זה רק כפסע ששבעה בני משפחת סלומון היו נטבחים. מעשי הטבח של הנאשם הינם מעשים מתועבים, שפלים, אכזריים מזעזעיים זדוניים ומפלצתיים. העבירות בהן הורשע הנן החמורות ביותר שמצויות בספרי החוקים של מדינת ישראל”.

סא”ל גלבוע כתב עוד: “השאלה אם יש די בעונש שתוצאתו שהנאשם לא יראה עוד אור יום, או שהנאשם צריך להשיב את נשמתו לאל כבר עכשיו. צפיתי לאורך כל המשפט בפניו של הנאשם שמילא פניו בחיוך כל העת. סוף דבר: לאחר שבחנתי את הנושא מכל היבטיו אני קובע כי דינו של הנאשם עונש אחד בלבד. מצטט מהצו- ״הגורם בכוונה למותו של אחר דינו מוות״.

מחבל, משפחת סלומון

המחבל. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב לגזר הדין ואמר, “כעת נגזרו ארבעה מאסרי עולם על המחבל הנתעב שרצח בנווה צוף את בני משפחת סלומון, את אבי המשפחה, יוסי סלומון, את הבן אלעד ואת הבת חיה הי”ד, ופצע קשה את אם המשפחה, טובה”.

“שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת שהחיוך עוד מרוח על פרצופה. ליבי דואב עם משפחת סלומון”, כתב השר בחשבון הטוויטר שלו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לגזר הדין: “כעת נגזרו ארבעה מאסרי עולם על המחבל הנתעב שרצח בנווה צוף את בני משפחת סלומון, את אבי המשפחה, יוסי סלומון, את הבן אלעד ואת הבת חיה הי”ד, ופצע קשה את אם המשפחה, טובה. שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת שהחיוך עוד מרוח על פרצופה. ליבי דואב עם משפחת סלומון”.

בחודש דצמבר האחרון הורשע הרוצח שביצע את הבטח בגרימת מוות בכוונה (המקבילה לרצח), עבירת ניסיון לגרימת מוות בכוונה ועבירות הסתה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות