בין 17 הנרצחים בטבח בבית הספר בפלורידה: זוהתה יהודייה שנרצחה

17 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו במתקפת ירי בתיכון בפארקלנד: לפחות ארבעה יהודים בנפגעים • ג'יימי גוטנברג ז"ל בין ההרוגים • היורה: תלמיד לשעבר • הפעיל את אזעקת האש כדי להוציא התלמידים מהכיתות • שליח חב"ד: "היתה סצנה קורעת לב. ההורים עמדו בחוץ כשהתלמידים בפנים"
נתן פרל
ל' שבט התשע"ח / 15.02.2018 09:12

טבח בבית הספר: 17 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו באירוע ירי שהתרחש ביום רביעי אחר הצהרים (שעון מקומי) בבית ספר בעיר פארקלנד שבפלורידה, בו – לפי הדיווחים – לפחות 40 אחוז מהתלמידים הם יהודים.

בין הנרצחים באירוע הייתה ג’יימי גוטנברג ז”ל. אחיה הצליח להימלט. הוריה הם פרד וג’ניפר גוטנברג.

לפי דיווח באתר ישיבה וורלד”, לפחות תלמידה יהודיה אחת נעדרת:  נא לומר תהילים עבור רחל בת לאה – שהוריה עדיין לא איתרו אותה.

לפי הדיווח באתר, לפחות ארבעה יהודים בין הנפגעים. אחד מהם הוא בן למשפחה ישראלית שירדה לארצות הברית.

“זו היתה סצנה קורעת לב”, אמר הרב מנדי גוטניק, מנהל פעילות של חב”ד בפארקלנד. “ההורים התרכזו בחוץ בזמן שילדיהם היו עדיין בתוך בית הספר, ולא היתה להם שום דרך להציל אותם.

“יחד עם הרב שייע ביסטון, מיהרתי לבית הספר כדי לתת תמיכה לכל מי שיכולנו. בבית הספר יש לפחות 40% יהודים, אז אנחנו מכירים רבים מהתלמידים ומהוריהם. עברנו מהורה להורה וניסינו להציע כמה שיותר נחמה, ועזרנו לומר תהילים, להתפלל לשלום התלמידים ולסגל בבית הספר. ”

הרב אמר כי הוא מתאם עם שליחי חב”ד מישובים באיזור, בהם מתגוררים רבים מהסטודנטים, לקיים ערב של תפילה, נחמה והנצחה בהמשך השבוע.

המשטרה המקומית עצרה את היורה, ניקולס קרוז, בן 19, תלמיד לשעבר בבית הספר, שעבד בחנות הממוקמת בסמוך לתיכון.

עד כה לא ברור המניע למתקפת הירי. לפי המשטרה, היורה צפה אתמול ביוטיוב ולמד כיצד להכין פצצות.

שני הסנטורים של פלורידה, שעודכנו על ידי גורמי הביטחון, סיפרו כי היורה חבש מסכת גז כשהוא נכנס לבית הספר.

הוא נשא רובה, מחסניות תחמושת ורימוני עשן. כדי להוציא את התלמידים מהכיתות הפעיל ניקולאס קרוז את אזעקת האש.

האירוע החל בסביבות השעה 14:30, שעה שבה סיימו חלק מ-2,000 תלמידי בית הספר את יום הלימודים והתכוונו לצאת לביתם.

נועה גולן, תלמידת ביית הספר סיפרה ברשת ב’ הבוקר: “יצאנו לדשא כי חשבנו שזה תרגיל, אבל אז שמענו את הירי והמורה אמרה לנו לרוץ, היינו הכי רחוקים ולכן היינו היחידים שיכלו לברוח. אבל שאר התלמידים התחבאו בכיתות, בארון או ליד החלון. רצו שנרוץ לאיזו חנות אבל אני גרה ליד בית הספר אז רצתי הביתה”.

היא הוסיפה: “אני מכירה חלק מהנפגעים. לא כל כך הכרתי את הרוצח, אבל דיברתי איתו כמה פעמים כי הוא עבד בחנות ליד הבית שלי. הוא נראה לי איש מוזר כזה, ועכשיו אני יודעת למה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות