“מה היה הטירוף לפרסם את ההמלצות? לא לכל יש ראיות”

לפי חדשות 2, גורם בפרקליטות הביע ביקורת חריפה על ההתנהלות של המשטרה בפרסום ההמלצות בתיקי נתניהו • "התיק אפוי רק 95%, בטח לא בשל להעברה • ניפחו כאן את הבלון עד הסוף. המשטרה רשמה צ'ק שהיא לא תצטרך לפרוע • הכניסו את היועץ לסיטואציה בלתי אפשרית"
חיים טוויל
כ"ט שבט התשע"ח / 14.02.2018 21:08

גורמים בפרקליטות המדינה הביעו הערב (רביעי)  ביקורת חריפה על המשטרה על שמיהרה לפרסם את המלצותיה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – בזמן שהתיק כלל לא היה בידי היועץ המשפטי לממשלה.

עד כה הפרקליטות והמשטרה ניסו, לאורך כל החקירה, לייצר חזית אחידה, אך נראה שפעם נוספת פרצו חיכוכים בין שתי הרשויות.

על פי דיווח של גיא פלג בחדשות 2, בפרקליטות המדינה טוענים שתיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה אינם בשלים להעברה אליהם.

“זה מצב אבסורדי שרק היום אחר הצהריים, כמעט יממה לאחר הפרסום של המשטרה, הגיע התיק ואיתו סיכום החקירה. כלומר בזמן פרסום ההמלצות רק ההודעה לעיתונות היתה בידי היועץ.

“בימים האחרונים ניסו לייצר ספין כאילו היועץ מעכב. אנחנו מדווחים על מצב התיק על בסיס יומי ולמעלה מכך. התיק אפוי רק 95%, בטח לא בשל להעברה”.

לפי הדיווח, אותם גורמים אומרים כי יידרשו השלמות חקירה משמעותיות בתיק.

“הטירוף לפרסם את ההמלצות אתמול לא ברור לנו. ניפחו כאן את הבלון עד הסוף. המשטרה רשמה צ’ק שהיא לא תצטרך לפרוע”.

בפרקליטו אמרו עוד: “ההערכה שלנו היא כי לא לכל הנטען בהמלצות יש כיסוי ראייתי”.

“הכניסו את היועץ לסיטואציה בלתי אפשרית, עכשיו כל נסיגה ולו הקטנה ביותר מההמלצות האלה, תיראה התרסקות”, תיאר גורם בפרקליטות.

בתוך כך, ב’כאן’ דווח כי בפרקליטות הופתעו מהגדרת ח”כ יאיר לפיד ‘עד מפתח’ או עד מרכזי. שכן, מבחינת משרד המשפטים – עדותו של יו”ר יש עתיד היא כשל עדים אחרים בתיק. גורמים במשרד תהו מדוע בחרה המשטרה לציין דווקא את עדותו של לפיד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתניהו
    15/02/2018 00:01
    יד
  1. אוי ואבוי