לפני ההפעלה: 3 מחבלים נעצרו ליד בית משפט צבאי עם 4 מטעני צינור

חיים טוויל
|
כ"ט שבט התשע"ח / 14.02.2018 17:38
כהמפרד כיוון את נשקו המחבל השליך את המטען, בעוד מחבל נוסף השליך שקית שהכילה מטען צינור • המחבלים התבקשו להתפשט, מה שהביא לזיהוי של שני מטעני צינור נוספים שהוסלקו בבגדים

בפעם השנייה מתחילת השנה שערנות מפקד עמדת הבידוק מנעה פיגוע מטענים: שלושה מחבלים נעצרו היום (רביעי) ו-4 מטעני צינור אותרו על ידי לוחמי משמר הגבול בכניסה לבית המשפט הצבאי שומרון.

שלושה פלסטינים ששהו מחוץ לעמדת הבידוק בכניסה לבית המשפט הצבאי שומרון העלו את חשדו של המפקד בעמדת הבידוק. המפקד, שניגש אליהם, הבחין במטען צינור אותו אחז אחד החשודים בידו.

המפקד כיוון את נישקו לעבר המחבלים, והמחבל השליך את המטען, בעוד מחבל נוסף השליך שקית שהכילה מטען צינור נוסף.

במסגרת הנוהל המבצעי – ללא ביצוע ירי, שביצעו מפקד העמדה ולוחם מג”ב נוסף שפעל במקום, התבקשו המחבלים להשיל מעליהם את בגדיהם, מה שהביא לזיהוי של שני מטעני צינור נוספים שהוסלקו בבגדים.

אחר הצהרים סיימו חבלני מג”ב שהוזעקו למקום את עבודתם. הם ביצעו סריקות לאיתור המטען שהושלך על ידי אחד המחבלים ובמקום אותרו 4 מטעני הצינור שהכילו חומר נפץ.

כמו כן נמצאו על המחבלים מצתים שנועדו להפעלת המטענים.

מדובר בסיכול השלישי מתחילת השנה של לוחמי מג”ב, המונעים הכנסת מטעני צינור למתחם בית המשפט, ובסיכול שני של מפקד המשימה – שגם אתמול איתר מטען צינור שהוסלק על גופו של מחבל.

השלושה, מחבלים תושבי קבאטיה בני 17-18 נעצרו להמשך חקירה של גורמי הביטחון.